kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶

پس از پنج سال حمله به دولت قبل/جهانگیری: مدیران گذشته را تخریب نکنید!

پس از پنج سال تخریب دولت قبل ازسوی مسئولان دولت روحانی، معاون اول رئیس‌جمهور گفت: وقتی دولتی عوض می‌شود دولتی که سر کار می‌آید نباید سیاست‌های قبلی را کنار بگذارد و وزیر جدید نباید اقدامات پیشینیان را نادیده بگیرد و یا تخریب کند!



به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری، در مراسم معارفه محمد شریعتمداری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت توجه به اقداماتی که از پیش بر مجموعه وزارت کار انجام شده و استمرار آنها، گفت: مدیران با تخریب مدیریت‌های گذشته خود نیز ناموفق بودند. مدیران جدید وظیفه دارند ضعف‌های گذشته را ترمیم کنند و خشتی بر بنای پیشین بگذارند.
وی ادامه داد: ‌حتی وقتی دولتی عوض می‌شود دولتی که سر کار می‌آید نباید سیاست‌های قبلی را کنار بگذارد و یا وزیری که از یک وزارتخانه می‌رود، وزیر جدید نباید اقدامات پیشینیان را نادیده بگیرد و یا تخریب کند.اظهارات جهانگیری در شرایطی است که دولت روحانی در طول پنج سال گذشته انتقادات بیش از حدی را نثار دولت نهم و دهم کرده است. دولت روحانی همچنین بسیاری از پروژههای دولت قبل را کنار گذاشت، با این حال پس از آشکار شدن ناکارآمدی خود، بسیاری از آن طرحها را مجددا احیا نمود.
وی برآورد کرد که رقم 2 میلیون تومانی سهام عدالت حدود 13-14 میلیون تومان اکنون ارزش دارد.معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به انتشار فهرست اعضای هیئت مدیره بنگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار گفت: در کجای دنیا مدیریت بنگاه‌های اقتصادی به این شکل که فردی آشنای کسی بوده و یا قبلا مسئولیت داشته و حالا جایی ندارد و یا به صورت سفارشی انتخاب می‌شود.؟ نتیجه چنین رویکردی در مدیریت بنگاه‌ها، بنیادها و آستان‌هایی که کار اقتصادی می‌کنند، همین زیان‌دهی منابع کشور است.