kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

خط دوم طرح آبرسانی غدیر در آبادان افتتاح شد

خط دوم طرح آبرسانی به 78 روستای شهرستان آبادان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.




به گزارش ایرنا با بهره‌برداری از این طرح 55 هزار نفر از اهالی ساکن در 78 روستای آبادان از آب آشامیدنی پایدار طرح آب غدیر بهره‌مند می‌شوند.
عملیات اجرایی این طرح آبرسانی با اعتبار 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از چهارم تیرماه امسال آغاز شد، طبق پیش‌بینی‌ها 6 ماه برای تکمیل آن زمان در نظر گرفته شده بود که این طرح در مدت زمانی کمتر از سه ماه اجرا و آماده بهره‌برداری شد.برای اجرای این طرح 6 کیلومتر شبکه انتقال به قطر 500 میلی‌متر از تصفیه‌خانه طرح جامع آب غدیر آبادان تا ایستگاه شهید کشتکار احداث شد.
با بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب خام غدیر،  روزانه 20هزار متر مکعب آب به ظرفیت آب روستایی آبادان افزوده شده و مشکل تامین آب روستاهای بخش اروندکنار و مرکزی آبادان برطرف می‌شود.
خط دوم طرح آبرسانی غدیر با وجود مشکلاتی چون شرایط نامناسب زمین، عبور از رودخانه و نهرهای متعدد، وجود لوله‌های نفت و گاز در مدت زمان 75 روز توسط سازمان آب و برق خوزستان اجرا شد.
افتتاح واحد صنعتی کُک سبز در خرمشهر
همچنین با حضور معاون اول رئیس‌جمهور واحد صنعتی تولید کک(زغال) سبز خرمشهر افتتاح شد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند سرمایه در گردش این واحد صنعتی را 147 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: واحد صنعتی کک نفتی کلسینه شده با اعتباری بالغ بر 524 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 15 هکتار احداث شده است.سیدعلی موسوی ظرفیت تولید سالانه واحد صنعتی کک نفتی سبز خرمشهر را 80 هزار تن مواد نفتی بیان کرد و گفت: این واحد صنعتی 85 نفر ظرفیت اشتغال دارد که در مرحله اول 16 نفر مشغول کار شدند.
وی با بیان اینکه محل تامین مواد اولیه این واحد از کشور ترکمنستان است گفت: تامین مواد اولیه صنایع وابسته داخلی، کاهش خروج ارز برای واردات محصول و ایجاد اشتغال مناسب از مزایای این واحد صنعتی است.شرکت کک نفتی سبز در شهرک صنعتی خرمشهر واقع است.