kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

عملیات تروریستی اسرائیل در خان‌یونس/صهیونیست‌ها: شکست خوردیم

نظامیان رژیم صهیونیستی با لباس زنانه، یکشنبه شب عملیات تروریستی و اطلاعاتی را در شرق خان یونس انجام دادند که با شهادت 7 فلسطینی و هلاکت یک فرمانده صهیونیست و فرار باقی صهیونیست‌ها به پایان رسید. منابع اطلاعاتی و رسانه‌ای اسرائیل این عملیات را«شکست‌خورده» عنوان کرده‌اند.


سرویس خارجی -

منابع فلسطینی با ‌اشاره به نفوذ یک گروه تروریستی از نظامیان صهیونیست به غزه که لباس زنانه به تن کرده بودند، اعلام کردند، «نورالدین برکه» از فرماندهان قسام و 6 نفر از اعضای شاخه نظامی حماس در این درگیری به شهادت رسیدند. 7 فلسطینی دیگر نیز در جریان بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند. طبق گزارش‌های تکمیلی، ماجرا از این قرار بوده که یک تیم چندین نفره از نظامیان صهیونیست با یک خودرو معمولی و با لباس مبدل قصد ورود به شرق خان یونس را داشتند که در میانه راه به یک پست بازرسی مقاومت فلسطین برمی‌خورند.
گردان‌های قسام جزئیات این عملیات را طی بیانیه‌ای این گونه اعلام کرده که «دشمن برای انجام عملیاتی بزرگ برنامه‌ریزی کرده بود تا ضربه‌ای سنگین به مقاومت در نوار غزه بزند. نورالدین برکه (فرمانده‌ شهید) هم به مکان مورد نظر رفت تا جلوی این حادثه را بگیرد. در پی این موضوع درگیری مسلحانه‌ای میان دو طرف رخ داد که منجر به شهادت فرمانده و 6 نفر از اعضای شاخه نظامی حماس شد. پس از شکست عملیات، خودروی صهیونیستی تلاش کرد فرار کند و جنگنده‌های صهیونیستی برای این منظور وارد عمل شدند تا پوشش لازم را برای نیروهای خود فراهم کنند. نیروهای قسام، این نظامیان را که لباس زنانه پوشیده و با خودروی غیرنظامی وارد غزه شده بودند تا حصار مرزی غزه دنبال کردند و دشمن متحمل خسارت‌ شد اما‌ گریخت.»
فرار مفتضحانه
شاخه نظامی حماس در بیانیه خود به فرار صهیونیست‌ها ‌اشاره کرده و افزوده: دشمن صهیونیستی با دستپاچگی، علاوه‌بر آتشباری خان یونس (منطقه درگیری) یک هلی‌کوپتر نظامی در نزدیکی حصار مرزی غزه با فلسطین ‌اشغالی فرود آورد تا نظامیان صهیونیستی را انتقال دهد. قسام همچنین اعلام کرده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای پاک کردن آثار جرم، خودرویی را که نظامیان صهیونیست سوار بر آن بودند با یک فروند موشک از بین بردند و درنهایت نیروهای اسرائیلی که به منظور این عملیات فرستاده شده بودند و نیز عوامل پشت پرده این امر، شکست سختی خوردند.
به گزارش خبرگزاری قدس، در ادامه بیانیه آمده است: «ما در گردان‌های قسام تاکید می‌کنیم موفق به شکست توطئه صهیونیستی بزرگی شده‌ایم که دنبال غافلگیرکردن مقاومت بوده است. مقاومت با دادن درسی سخت به دشمن، دستگاه اطلاعاتی آن را مورد تمسخر جهان قرار داد و علی‌رغم استفاده از تمامی این نیروها و امکانات، مقاومت آنها را مجبور به فرار کرد. نبرد میان ما و دشمن صهیونیستی ادامه دارد و دشمن در سرزمین ما امنیت نخواهد داشت به ملت خود اطمینان می‌دهیم مقاومت همیشه حاضر خواهد بود و نبرد با دشمن را با قدرت اداره خواهد کرد.»
هدف عملیات تروریستی
برخی گزارش‌ها حاکی است هدف صهیونیست‌ها از این عملیات، قتل نورالدین برکه فرمانده گردان‌های عزالدین قسام در خان‌یونس بوده ‌اما برخی منابع صهیونیستی می‌گویند این عملیات صرفا اطلاعاتی بوده است. اما در جلسه‌ای که صهیونیست‌ها آن را هدف‌گذاری کرده بودند این فرمانده نیز حضور داشت و صهیونیست‌ها موفق به نفوذ به محل جلسه شده و نورالدین برکه و تعدادی از همراهانش را به شهادت می‌رسانند. با شدت‌گیری درگیری‌ها و کشته و مجروح شدن برخی از اعضای تیم ترور صهیونیست‌ها، جنگنده‌های اسرائیلی خان‌یونس و بسیاری از مناطق دیگر غزه را بمباران سنگین می‌کنند. در پی این موضوع چندین موشک نیز از نوار غزه به سمت فلسطین ‌اشغالی شلیک می‌شود و صهیونیست‌ها اعلام می‌کنند سامانه موسوم به «گنبد آهنین» فقط جلوی سه موشک از مجموع 17 موشک را گرفته است.
هلاکت فرمانده تیپ گولانی
 برخی منابع از کشته شدن یکی از فرماندهان تیپ گولانی ارتش رژیم صهیونیستی در این درگیری‌ها خبر داده‌اند. در پی این حملات آژیر خطر نیز در شهرک‌های اطراف غزه به صدا درآمد. ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک افسر خود در درگیری با مبارزان فلسطینی در شرق خان یونس اعتراف کرده و همچنین از زخمی شدن تعداد دیگر نظامی خود خبر داده است. گفتنی است تیپ گولانی رژیم صهیونیستی به عملیات پارتیزانی در بین صهیونیست‌ها مشهور است.
 آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، در این باره گفته، اسرائیل یک جنگجوی شگفت‌انگیز را از دست داد که اقدامات او برای امنیت این رژیم تا سال‌ها محرمانه خواهد ماند.
انتقام می‌گیریم
جنبش مقاومت اسلامی حماس در پی حملات یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داده که تل‌آویو بهای جنایت خود را پرداخت خواهد کرد.
 به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، حماس با بیان اینکه عملیات نیروهای مقاومت در شرق خان یونس دفاع از ملت فلسطین به شمار می‌رود، بر گرفتن انتقام از رژیم ‌اشغالگر قدس تاکید کرد. فوزی برهوم سخنگوی این جنبش با تجلیل از نیروهای مقاومت و ایستادگی آنان برابر متجاوزان صهیونیست گفت که اقدام نیروهای مقاومت عملی شجاعانه و بیانگر بیداری و حضور آنان در میدان نبرد است. وی افزود: این اتفاق پیامی برای کسانی است که ننگ هماهنگی امنیتی با اسرائیل را پذیرفته‌اند تا قبل از به مزایده گذاشتن مقاومت و غزه قهرمان، خود را از این ننگ پاک کنند. جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد مقاومت بر تضمین امنیت مردم و سرزمین خود مصمم است و آنچه هم‌اکنون در شرق خان یونس اتفاق افتاد حاکی از وحدت، انسجام، یقین و قدرت اراده مقاومت در مواجهه با دشمن است.
شکست خوردیم
 تحلیلگران صهیونیست این عملیات تروریستی را شکستی دیگر برای اسرائیل ارزیابی کرده‌اند چرا که علاوه ‌بر دادن تلفات، به هدف عملیات دست نیافته‌اند. ضمن اینکه این عملیات قطعا مذاکرات آتش‌بس در غزه را که برای صهیونیست‌ها حیاتی است، به خطر انداخته است.
 «تساحی دبوش» خبرنگار رادیو ارتش اسرائیل در این باره گفته عملیاتی که ارتش انجام داد با وجود آنکه نتانیاهو این عملیات را برای گمراه کردن حماس و عدم اتخاذ احتیاط‌های لازم از سوی این گروه طراحی کرده بود شکست خورد... نتانیاهو تلاش داشت در روزهای اخیر حماس را گمراه کند تا این جنبش فلسطینی تدابیر امنیتی در نقاط مرزی را کاهش دهد، وی می‌خواست که یگان عملیاتی ارتش به راحتی بتواند وارد غزه شده و عملیات خود را به اجرا بگذارد و در نهایت خارج شود، اما این گروه فلسطینی فریب نخورد و توانست عملیات شامگاه یکشنبه را کشف و عاملان آن را مورد حمله قرار دهد. تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز این عملیات را شکستی برای اسرائیل به رغم ادعاهای این رژیم برای آتش‌بس با حماس عنوان کرد. در پی کشته شدن یک سرهنگ اسرائیلی در عملیات ارتش این رژیم در جنوب نوار غزه، بنیامین نتانیاهو سفر خود را به پاریس نیمه‌تمام گذاشت و به سرزمین‌های ‌اشغالی برگشت. همچنین منابع عبری گزارش دادند که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به ریاست نتانیاهو برای بررسی وضعیت غزه تشکیل
جلسه داد.