kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱

جنب و جوش در پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی

نمایندگان پارلمان عراق برای اخراج همه نظامیان آمریکایی از کشورشان، جنب و جوش گسترده‌ای را آغاز کردند.

«احمد الاسدی» از رهبران فراکسیون «البنا» اعلام کرد، نمایندگان پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی، دست به کار شده و در این خصوص، به طور گسترده‌ای به جنب و جوش افتاده‌اند. البناء تحت رهبری «نوری مالکی» نخست‌وزیر سابق عراق قرار دارد.
به گزارش فارس، الاسدی گفت، حضور نیروهای آمریکایی در عراق، به خاطر مبارزه با «داعش» بوده و در حال حاضر که داعش به وسیله نیروهای عراقی نابود شده، نیازی به حضور آمریکایی‌ها نیست و نمایندگان پارلمان اصرار زیادی برای خروج این نیروها دارند.
«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق نیز در بدو انتخاب خود برای این پست، یکی از برنامه‌های خود را همکاری با دولت، برای خروج نیروهای خارجی از عراق اعلام کرده بود.
الاسدی در ادامه افزود، برخی از مستشاران و مربیان نظامی بر حسب نیاز تعدادی از نهادها و سازمان‌ها، می‌توانند در عراق باقی بمانند.
مقام مذکور در پاسخ به این سوال که اخراج نیروهای آمریکایی، آیا به تیره شدن روابط بغداد- واشنگتن نمی‌انجامد؛ گفت: عراق حق این را دارد تا میزان نیازش به مشاوران و مربیان نظامی را مشخص کند.
دیدار الکعبی با رئیس‌جمهور
«اکر الکعبی» دبیر کل «مقاومت اسلامی نجبا» دیروز با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، دیدار کرد. الکعبی در این دیدار، ضمن اعلام تبریک به صالح به عنوان رئیس‌جمهور جدید، اظهار داشت: شما امروز، مسئولیت بزرگ و خطیری را در برابر خدا و ملت عراق دارید. وی از رئیس‌جمهور خواست برای بهبود اوضاع مردم، دست به اقدام بزند.
برهم صالح نیز ضمن تایید سخنان الکعبی، گفت: ارائه خدمات به ملت، قطعا از برنامه‌های دولت جدید خواهد بود. رئیس‌جمهور عراق همچنین، از همگان خواست به دولت جدید این کشور کمک کنند تا وضعیت فعلی بهبود یابد.