kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
خطاب به پناهجویان در مرز مکزیک

ترامپ: اگر به سمت نظامیان سنگ پرتاب کنید فرمان آتش می‌دهم!

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده دستور تیراندازی به هزاران مهاجری که در مرزهای مکزیک با آمریکا تجمع کرده‌اند را صادر کرده است و اگر آنها به سمت سربازان سنگ پرتاب کنند، کشته خواهند شد.




انتخابات میان دوره‌ای کنگره 6 نوامبر(15 آبان) قرار است برگزار شود و در آستانه این انتخابات ترامپ برای جلب نظر حامیان نژادپرست خود مواضع ضدمهاجران را تشدید کرده است. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقاتی «پیو» در اواخر سپتامبر و اوایل اکتبر، بیش از 75 درصد رای دهندگان جمهوریخواه اعلام کرده‌اند که مهاجرت غیرقانونی یک مشکل بسیار بزرگ است و تنها 19 درصد رای دهندگان دموکرات، مهاجرت غیرقانونی را «مشکل بسیار بزرگ» ارزیابی کرده‌اند. ترامپ دوشنبه گذشته هم اعلام کرده بود که بیش از 5200 نظامی را به مرز مکزیک اعزام کرده تا به برقراری امنیت در مناطق مرزی به ماموران مستقر کمک کنند و مانع هجوم هزاران پناهجو به داخل خاک آمریکا شوند. حالا روز چهار شنبه ترامپ ضمن تاکید بر اینکه اجازه ورود به مهاجران به آمریکا را نخواهد داد، از اعزام ۱۰ الی ۱۵ هزار نیروی امنیتی به مرز مکزیک خبر داده بود.
اما در شدیدترین موضع‌گیری‌ها روز جمعه بار دیگر وی  با بیان اینکه «بین سنگ و تفنگ هیچ تفاوتی وجود ندارد»، گفته: «به نیروهای امنیتی کشور دستور داده‌ام که در صورت پرتاب سنگ از سوی مهاجران آمریکای لاتین به سمت آنها تیراندازی کنند. ترامپ با شرکت در یک در نشست مطبوعاتی با ادعای پرتاب سنگ از سوی برخی مهاجران آمریکای لاتین خطاب به نیروهای امنیتی مکزیک اعلام کرد: «نیروهای امنیتی آمریکا در صورت مواجهه با چنین اقداماتی، با تیراندازی پاسخ خواهند داد.»