kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۳۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹

قیمت نجومی بلیت پرواز اربعین‌در سایه ضعف نظارت!

اگر چه مسئولان بارها اعلام کرده‌اند سقف قیمت بلیت پرواز اربعین 2/2 میلیون تومان است اما اقدام موثری هم برای مقابله با بازار سیاه آن مشاهده نمی‌شود.

طبق اعلام مسئولان سازمان هواپیمایی، حداکثر قیمت پرواز از تهران-نجف-تهران در بازه زمانی ۲ لغایت ۱۲ آبان که ایام مخصوص زیارت اربعین است نهایتا باید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.
اما در این میان برخی دفاتر و سایت‌های اینترنتی بدون توجه به دستورالعمل فوق، اقدام به گرانفروشی بلیت پروازهای این بازه زمانی می‌کنند.برای نمونه سایت فروش اینترنتی «تی چارتر» که در زمینه چارتر بلیط‌های سفر هوایی فعال است، بلیت یک طرفه بازگشت از نجف برای ایام بعد از اربعین را بسیار بیش از نرخ پیش‌بینی شده و حتی فراتر از نرخ رفت و برگشت به فروش می‌رساند.
با مراجعه به این سایت قیمت‌ نجومی بیش از 2/2 میلیونی برای پرواز هواپیمایی ماهان از نجف به تهران قابل مشاهده است.
مسئله قابل توجه درخصوص این فروش این است که طبق اعلام شرکت هواپیمایی ماهان، در تاریخ یاد شده ظرفیت هواپیما تکمیل شده و جای خالی ندارد. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه این بلیت‌ها در بازار سیاه وجود دارد؟
آنچه مشخص است، سوءاستفاده از نیاز زائران اربعین وسیله‌ای برای سودجویی عده‌ای شده است که متاسفانه نه تنها با آنها برخورد نمی‌شود بلکه برخی از این سایت‌ها دارای نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت نیز می‌باشند که این مسئله نشانگر عدم نظارت و دقت کافی متولیان تجارت الکترونیکی در کشور است.
در این وضعیت نابسامان و ضعف نظارت، مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايي کشوری به همان حرفهای قدیمی بسنده کرده و با بیان اینکه در سامانه حقوق مسافر امکان درخواست شکایت به صورت ویژه درخصوص پروازهای اربعین راه‌اندازی شده است، گفت: زائران می‌توانند هر گونه تخلف احتمالی را از این طریق اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.
ارز دولتی
عضو هیئت مدیره بانک ملی هم درباره ارائه ارز با نرخ دولتی به زائران اربعین با اشاره به تحویل ارز به پنج هزار و 700 زائر تاکنون، گفت: پیش‌بینی ما این است که با توجه به اینکه از این اطلاعات استفاده کرده‌ایم، هر زائر در کمتر از دو دقیقه ارز خود را دریافت خواهد کرد.
مسعود خاتونی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره اختلال ناشی از تراکم جمعیت در عراق، بیان کرد: هر کاری که انجام دهید با توجه به اینکه در مقطع زمانی محدودی به عده‌ زیادی می‌خواهید خدمات بدهید، مقداری تراکم به وجود خواهد آمد.
روابط عمومی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا‌ هم از تسهیلات برای زائران خبر داد و اعلام کرد: با توجه به استقبال زائران از قطار و حمل‌ونقل ترکیبی قطار و اتوبوس در مسیر تهران-کرمانشاه-مهران و بالعکس‌، تسهیلات و تخفیفات جدیدی از سوی این شرکت اعمال
شده است.
محمد رجبی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره‌ به اعمال تخفیف تا سقف ۴۰ درصد برای این قطارها در حدفاصل تاریخ‌های 4 الی 7 آبان ماه سال جاری‌، گفت: متقاضیان خرید بلیت قطار می‌‌توانند بلیت‌های مدنظر را از طریق سایت رجا به نشانی www.raja.ir ، تلفن 1539، وب سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر و مورد تأیید رجا که نام آنها در سایت رجا وجود دارد خریداری کنند.