kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
با 7 شهید و 252 زخمی

ارتش اسرائیل بیست و نهمین تظاهرات بازگشت را هم به خاک و خون کشید

در بیست و نهمین راهپیمایی بازگشت تحت عنوان «انتفاضه قدس» هم صهیونیست‌ها آسوده خیال، تظاهرکنندگان را با انواع سلاح‌ها به رگبار بستند، 7 فلسطینی را شهید و 252 نفر را در عرض چند ساعت زخمی کردند. رئیس ‌دفتر سیاسی حماس نیز جزء زخمی شده‌ها اعلام شده است.



سرویس خارجی:

45 نفر از مجروحین، آن طور که اداره بهداشت فلسطین می‌گوید، کودک هستند. در بیست و نهمین تظاهرات بازگشت صهیونیست‌ها آنقدر گلوله شلیک کردند که وزیر بهداشت فلسطین در واکنش به آن گفت: «گویا صهیونیست‌ها قصد دارند جنایت تازه‌ای را رقم بزنند.»
وزارت بهداشت فلسطین این را هم گفته که‌ وضعیت زخمی‌ها «بسیار وخیم است» و «نحوه تیراندازی نظامیان صهیونیست نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها به قصد کشتن فلسطینی‌ها به سوی آنها تیراندازی کرده‌اند.»
تظاهرات بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس گذشته (10 فروردین) آغاز شده و تاکنون در این تظاهرات ۲40 نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۲ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. هیچ سازمان مدعی دفاع از حقوق بشری در دنیا هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از این جنایات ترتیب نداده و محکومیت‌ها نیز صرفا زبانی بوده است.
اسماعیل هنیه زخمی شد
برخی منابع اما می‌گویند، «اسماعیل هنیه» در شلیک‌های های عصر روز جمعه صهیونیست‌ها به غزه زخمی شده است. گفته می‌شود چندین گلوله از بمب‌های گازی به سوی رئیس ‌دفتر سیاسی حماس شلیک شده که منجر به زخمی شدنش گردیده است.
به گزارش قدسنا، در حین مشارکت وی در این راهپیمایی نظامیان صهیونیست که متوجه حضورش شده بودند، از نقاط مرزی به سوی هنیه چندین گلوله بمب گازی شلیک کردند که باعث زخمی شدن وی به صورت سطحی شده است.
ابتکار تازه
منابع فلسطینی گزارش دادند با ابتکار جوانان فلسطینی یگان جدیدی تحت عنوان «تیراندازان آتشین» در جریان راهپیمایی‌های بازگشت وارد روند عملیاتی شده‌اند. تیراندازان حاضر در این یگان با استفاده از تیرهای آتشین خود به مقابله با نظامیان صهیونیست در نقاط مرزی خواهند پرداخت. یگان تیراندازان آتشین جدیدترین ابتکار فلسطینی‌ها در کنار دیگر تدابیر آنها از جمله یگان استتار (با استفاده از آتش زدن لاستیک)، یگان بالن‌های آتشین و یگان راهپیمایی شبانه محسوب می‌شود.
 در این میان فعالیت یگان‌های مختلف راهپیمایی بازگشت و مبارزه با محاصره غزه، خواب و آرامش را از صهیونیست‌ها ربوده و موج نگرانی شدیدی را در ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون در توقف فعالیت این یگان‌ها ناموفق بوده و هر بار ناکامی جدیدی در پرونده‌اش به ثبت رسیده است. این ناکامی‌ها عزم مردم غزه برای ادامه راهپیمایی‌ها با هداف بازگشت به سرزمین تاریخی فلسطین را بیشتر کرده است.