kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
محموله ۲۰۰ تنی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی بارگیری شد

خدمت رسانی 2 هزار پزشک، متخصص و امدادگر هلال احمر به زائران اربعین

رئیس‌مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات مصرفی پزشکی به همراه دو هزار پزشک، متخصص و امدادگر در قالب کادر درمانی هلال احمر به عراق اعزام خواهند شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، سید علی مرعشی دیروز در مراسم بارگیری و ارسال دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی اظهار داشت: 40 پایگاه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در داخل خاک عراق در خدمت‌رسانی به زائران آماده خواهد بود در این زمینه روز سه شنبه تیم راه انداز مراکز درمانی هلال احمر به عراق اعزام شدند و سایر تیم‌ها به مرور تا 25 مهرماه به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
 مرعشی با‌اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر خدمات درمانی سرپایی و تخصصی را به زائران در اربعین ارائه خواهد کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی زائران امسال از طریق ثبت‌نام در سایت سما به عراق می‌روند لذا از پوشش بیمه درمانی برخوردار بوده و تمام خدمات درمانی که دریافت می‌کنند رایگان است، به علاوه نمایندگان بیمه در بیمارستان‌های هلال احمر در عراق حضور دارند و روند درمان آنها را نظارت می‌کنند.
وی کادر تخصصی درمانی هلال احمر را بالغ بر ۹۰ پزشک متخصص از جمله جراحی، ارتوپدی، قلب، زنان، اطفال، مغز و اعصاب و روانپزشکی عنوان کرد و افزود: امسال برای نخستین بار یک درمانگاه طب سنتی نیز در کربلا راه‌اندازی شده است.
رئیس‌مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای متخصص جمعیت هلال احمر در بیمارستان الفرات در کوفه و الحسن در کربلای معلی مستقر می‌شوند، البته بیمارستان صحرایی جمعیت هلال احمر در کوت، با همکاری ستاد مشترک نیروهای مسلح برپا می‌شود.
مرعشی با تاکید بر اینکه 7 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 30 دستگاه آمبولانس در خاک عراق مستقر هستند تا در صورت نیاز بیماران را به داخل خاک کشور منتقل کنند، خاطرنشان کرد: از هشتم ماه صفر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در نجف، کربلا و مسیر نجف تا کربلا توسط تیم‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود.
وی با توصیه به زائران برای سفر به کربلا در اربعین گفت: با توجه به اینکه امسال دمای هوا در شب و روز بسیار متغیر است لذا توصیه اصلی به زائران این است که پوشش مناسب همراه داشته باشند و از کفش و کوله مناسب راهپیمایی استفاده بکنند و علاوه‌بر زائران که داروهای خاص مثل قلبی ریوی، فشار خون و دیابت و غیره مصرف می‌کنند داروهای خود را به میزان کافی در اختیار داشته باشند.
آماده‌باش 477 پایگاه امداد و نجات
 داخل کشور
محمود محمدی نسب دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این نشست گفت: امسال در مجموع در ۴۷۷ پایگاه امداد و نجات در داخل کشور و 40 پایگاه درمانی در داخل عراق، خدمات درمانی و امدادی لازم به زائران در اربعین ارائه می‌شود.
اجرای طرح در 21 روز
مرتضی سلیمی رئیس‌سازمان امداد و نجات هم در این نشست درباره مدت زمان اجرای طرح امداد و نجات در ایام اربعین حسینی، گفت: این طرح به مدت 21 روز از روز شنبه 21مهرماه سال جاری آغاز و تا 11 آبان ماه سال جاری ادامه دارد که نسبت به سال قبل این طرح 6 روز بیشتر اجرا خواهد شد.