kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲
سی‌ان‌ان:

آمریکا در مذاکرات کره، چیزی به دست نیاورد هرچه داشت از دست داد

مقاله‌نویس «دیلی ‌بیست» در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تاکید کرده دولت آمریکا در چهار دور گفت‌وگو با کره شمالی نه تنها چیزی به دست نیاورد بلکه آنچه داشت را هم از دست داد... کیم جونگ اون دارد به ما می‌خندد.




«گوردون چانگ»، نویسنده و مقاله‌نویس نشریه دیلی بیست در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا درباره «دستاوردهای دولت آمریکا در بده بستان با کره شمالی و تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور» گفت: «از دیدگاه ما واشنگتن تاکنون دستاورد چندانی به دست نیاورده است و شرایط به سود کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است... به نظر می‌رسید سیاست دونالد ترامپ در‌باره پیونگ یانگ به شکلی غیرمعمول مؤثر و کارآمد از آب درخواهد آمد اما او فواید آن را بر باد داد و آنچه را که هم اکنون شاهد هستیم این است که کره شمالی در حال وقت‌کشی است و زمان به نفع این کشور است.»
به گفته «چانگ»، «دولت آمریکا باید سیاست فشار حداکثری را علیه کره شمالی از سر بگیرد زیرا هم اکنون شرکت‌های صوری این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار نمی‌دهند و نیز اجازه داده‌ایم که روسیه، چین و کره جنوبی آشکارا تحریم‌ها را نقض
 کنند
آمریکا باید همان سیاست‌هایی را دنبال می‌کرد که کیم جونگ اون را وادار می‌کرد امتیاز بدهد نه اینکه همه امتیازها را ما بدهیم. الان شرایط به گونه‌ای است که همه کارها را ما داریم انجام می‌دهیم و کیم جونگ اون هیچ کاری نمی‌کند فقط به ما می‌خندد.»
وی که کتاب «رویارویی هسته‌ای، کره شمالی دنیا را صاحب می‌شود» را نگاشته است با ‌اشاره به احتمال برگزاری دومین نشست دونالد ترامپ با کیم جونگ اون گفت: «چنین دیداری به سود آمریکا
 نیست. فکر می‌کنم کیم جونگ اون این گونه بیندیشد که غریزه و حس ششم رئیس‌جمهور ترامپ به او کمک خواهد کرد، چرا که او ایده‌های مشاورانش را دوست ندارد و به گفته‌های چهره‌های سیاسی آمریکا نیز توجهی نمی‌کند. لذا شاهد تلاشی هستیم که بین رئیس‌جمهور ترامپ و دیگر بخش‌های تشکیلات سیاسی آمریکا تفرقه ایجاد شود. نمونه‌هایی از این تلاش را در سخنان وزیر خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم.
هم اکنون کره شمالی می‌خواهد با ترامپ گفت‌وگو کند و این به سود ما نیست. آنچه که در این مرحله باید انجام شود وادار کردن پیونگ یانگ به پایبندی به تعهداتی است که تاکنون زیر پا گذاشته
شده است.»
این اظهارات در حالی صورت می‌گیردکه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به کره‌شمالی گفت نتیجه مذاکرات با رهبر کره شمالی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است!