kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

بمباران مراسم عروسی در افغانستان از سوی جنگنده‌های آمریکا و ناتو

جنگنده‌های آمریکایی و ناتو با بمباران مراسم عروسی در جنوب افغانستان، چهار غیرنظامی را کشته و 11 تن دیگر را مجروح کردند. خبرها از افغانستان همچنین، حاکی است که حملات آمریکا علیه غیرنظامیان، به گونه بی‌سابقه‌ای افزایش یافته، به طوری که شمار قربانیان افغان طی یک هفته گذشته به 100 نفر رسیده است.

جنگنده‌های آمریکایی و ناتو دیروز یک کاروان عروسی دیگر را در شهرستان «معروف» ولایت قندهار، بمباران کردند. به گفته بزرگان قومی این شهرستان، جنگنده‌ها ابتدا دو خودروی عروسی را هدف قرار دادند و در ادامه، مناطق مسکونی را بمباران کردند.
به گزارش تسنیم، این حمله آمریکایی‌ها، جان چهار زن را گرفت و 11غیرنظامی دیگر را مجروح کرد که شماری از آنها کودک بودند.
در پی وقوع این حادثه، «عزیزاحمد عزیزی» سخنگوی والی قندهار مدعی شد، حمله زمانی صورت گرفت که نیروهای دولتی افغانستان در محل سرگرم درگیری با عناصر تروریستی بودند. اما یک منبع محلی این ادعا را رد و اعلام کرد، هیچ درگیری در محل وجود نداشته و کاروان حامل عروس و داماد به‌طور ناگهانی هدف قرار گرفته است.
این حمله در حالی صورت می‌گیرد که به گفته منابع خبری، حملات هوایی نیروهای آمریکایی علیه مردم افغانستان به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و این حملات، تنها طی یک هفته اخیر، جان بیش از 100 غیرنظامی را در افغانستان گرفته است.
اعتراف به شکست
خبر دیگر اینکه بر اساس یک نظرسنجی جدید که مرکز تحقیقاتی
«پی.ای.دبلیو» در آمریکا انجام داده است، تقریبا نیمی از مردم این کشور معتقدند ارتش آمریکا در جنگ افغانستان شکست خورده و واشنگتن به اهداف خود در افغانستان نرسیده است.
به گزارش تسنیم، در گزارش «بی.ای.دبلیو» درباره این جنگ، که نزدیک به یک تریلیون دلار هزینه داشته و طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا بوده است، در سال 2005 حدود 69 درصد مردم آمریکا فکر می‌کرده‌اند جنگ در افغانستان، اقدامی درست بوده، اما این رقم اکنون، به 45 درصد رسیده است. مقامات آمریکایی نیز تاکنون بارها به شکست این کشور در افغانستان، اعتراف کرده‌اند.