kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
اردوغان فاش کرد

ارسال 19000 کامیون سلاح و مهمات برای تروریست‌ها در سوریه توسط پنتاگون

رئيس‌جمهور ترکیه فاش کرد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) 19هزار کامیون حامل سلاح و مهمات را به گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه رسانده است.

«رجب طیب اردوغان» روز پنجشنبه که در مجمع جهانی رادیو و تلویزیون ترکیه در شهر اسلامبول سخن می‌گفت، فاش کرد که پنتاگون 19 هزار کامیون حامل سلاح و مهمات را روانه محل‌های تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه کرد.
وی در این ارتباط، توضیحات بیشتری نداد. البته علت این افشاگری، به حمایت‌های آمریکا از کردهای مسلح در شمال و شرق سوریه برمی‌گردد. آنکارا کردهای سوریه را نیز مثل «پ.ک.ک» دشمن ترکیه می‌داند و طی سال‌های گذشته، بارها به مناطق کردنشین سوریه حمله کرده است.
در هر حال، افشاگری رئیس‌جمهور ترکیه نشان می‌دهد که آمریکا هنوز به باقی‌مانده‌های تروریست‌ها در سوریه امید دارد و حتی ممکن است از شرایط آتش‌بس در «ادلب»، سوءاستفاده کند!
سایر رویدادها
* ارتش سوریه با پیشروی‌های جدید خود در استان جنوبی «السویدا»، مناطق جدیدی از صحرای شرقی این استان را از لوث عناصر داعش پاکسازی کرد.
* گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که بخش اعظم آن را شبه‌نظامیان کرد تشکیل می‌دهند، از مجهز شدن ارتش سوریه به سامانه «اس-300» استقبال کرد.