kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

وزیر خارجه لبنان نتانیاهو را نزد سفرای 73 کشور مفتضح کرد

وزیر خارجه لبنان، خبرنگاران و دیپلمات‌های خارجی 73 کشور را به بازدید از یک محل در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بیروت دعوت کرد تا به اتهامات متوهمانه رژیم صهیونیستی درباره وجود یک سایت موشکی در آن منطقه پاسخ داده و این رژیم را بی‌آبروتر کند.

«جبران باسیل»، وزیرخارجه لبنان در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود در لبنان محل‌هایی برای انبار تسلیحات موشکی در نظر گرفته شده اظهار داشت، تصاویر هوایی که نتانیاهو به مجمع عمومی نشان داده است، انبار‌هایی را در انتهای یک زمین گلف در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری، نشان می‌دهد. «باسیل» سپس همراه با سفیران کشور‌های خارجی از این محل بازدید کرد و آنگاه برای بازدید از باشگاه فوتبال العهد در نزدیک آنجا رفت و آنها را به اتاق رختکن و باشگاه ژیمناستیک برد و با مقامات باشگاه صحبت کرد.
وزیر خارجه لبنان سپس گفت که مقامات اسرائیلی بر روی باشگاه فوتبال که طرفداران زیادی در میان حامیان حزب‌الله دارد، تمرکز کرده‌اند. سپس این هیئت از خیابان‌های جنوب ناحیه اوزای یکی از پایگاه‌های حزب‌الله بازدید کردند و این در حالی بود که شبکه‌های تلویزیونی لبنان این بازدید را به طور زنده پوشش می‌دادند. وی افزود، دولت او اجازه نمی‌دهد که تاسیسات موشکی در نزدیکی یک فرودگاه قرار بگیرد و حزب‌الله نیز عاقل‌تر از آن است که آنها را در آنجا قرار دهد.
«محمد زریاک» بازیکن فوتبال لبنان نیز در این باره گفت: «همه به اینجا می‌آیند و آنچه را که ما در اینجا داریم، می‌بینند. همانطور که می‌بینید ما در اینجا فوتبال بازی می‌کنیم و تمام ماجرا همین است. هر روز ما برای تمرین به اینجا می‌آییم. ما از مدت‌ها پیش و از چهارده یا پانزده سالگی به اینجا برای تمرین می‌آییم و این تنها زمین فوتبالی است که در اختیار داریم. این همه آن چیزی است که شما شاهد آن هستید. آنچه که دیگران درباره اینجا می‌گویند نادرست است.»
«الکساندر زاسپکین» سفیر روسیه در لبنان نیز اظهار داشت: «برداشت من این است که این بازدید بسیار خوب است. این بسیار مفید است. در فضا‌های سیاسی و دیپلماتیک سخنان و بیانیه‌های زیادی وجود دارد. ما خواهان آن هستیم که این بیانیه‌ها بر اساس واقعیت‌ها باشند. آنچه که ما امروز شاهد آنها بودیم براساس واقعیت‌ها هستند. اینجا یک باشگاه و یک ورزشگاه است. من نمی‌توانم تصور کنم که در اینجا اقدامات مخفیانه صورت گیرد. ما با چشمان خود همه چیز را دیدیم.» بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات اخیر خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حزب‌الله لبنان را هم متهم کرده بود که کارخانه‌های تولید موشک را در نزدیکی فرودگاه بیروت زیرزمین ایجاد کرده‌اند و آنها را در میان مناطق غیرنظامی پنهان کرده‌اند!