kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
ائتلاف سعودی اعتراف کرد

شلیک 200 موشک بالستیک به عربستان از آغاز شروع جنگ یمن

ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی‌ها اذعان کرد انصارالله یمن تاکنون 200 موشک بالستیک به خاک عربستان شلیک کرده است.


شاید 6 فروردین ماه 94 زمانی که ائتلاف سعودی تجاوز به یمن را شروع می‌کرد، هیچگاه تصور نمی‌کرد روزی فرا برسد که مجبور شود برای مقابله با موشک‌های یمنی دست به دامان کشورهای غربی و حتی رژیم صهیونیستی شود. انصارالله با موشک‌های بالستیک و پهپادهای مدرن خود بارها فرودگاه بین‌المللی دوبی در امارات و کاخ‌های آل سعود را هدف قرار داده و این مسئله تبدیل به کابوسی وحشتناک برای ائتلاف سعودی شده است. ریاض اکنون به صراحت در برابر این قدرت انصارالله یمن اعتراف کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی درباره آخرین تحولات عملیات نظامی گفته، «حوثی‌ها از زمان آغاز جنگ 200 موشک بالستیک به سمت عربستان شلیک کرده‌اند». وی در ادامه و برای انحراف افکار عمومی از قدرت انصارالله مدعی شد، شبه‌نظامیان حوثی به تهدید دریانوردی ادامه می‌دهند و باید اقدامات جدی علیه آن‌ها صورت گیرد.
از زمان عملیات ائتلاف عربی در یمن، انصارالله همواره پایگاه‌های ارتش عربستان و امارات را در واکنش به حملات هوایی و زمینی این ائتلاف مورد هدف قرار داده و تصاویر آنها را هم بعضا منتشر کرده است. در واقع انقلابیون یمنی به عنوان اصل مسلم پاسخ به تجاوزات به امارات و عربستان حمله کرده و بارها نیز تاکید داشته‌اند که اگر حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن قطع شود حملات انصارالله نیز قطع خواهد شد.
خبر دیگر اینکه،  عربستان که با فشارهای بین‌المللی روزافزونی روبه‌رو است، مدعی شده در راستای تصحیح اشتباهات خود در هدف قرار دادن غیرنظامیان از جمله کودکان در یمن تلاش می‌کند! در این جنگ که از حدود سه سال و نیم پیش علیه یمن آغاز شده، ده‌ها هزار تن شهید شده‌اند و یمن به مرز خطر گرسنگی رسیده است. اگرچه کارشناسان معتقدند سعودی‌ها هرگز اقدام به اصلاح اشتباهاتشان نخواهند کرد.