kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۳۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

پیروزی بزرگ ارتش سوریه در «السویدا» بخش وسیعی از این استان آزاد شد

نیروهای ارتش سوریه در پیشروی‌های جدید خود، بخش‌های وسیعی از نواحی صعب‌العبور استان مرزی و جنوبی «السویدا» را آزاد کردند.


منطقه ناهموار و صعب‌العبور «الصفا» در شمال شرق استان السویدا در عملیات جدید ارتش سوریه آزاد شد. استان السویدا که در منطقه مرزی سوریه و اردن قرار دارد، پیش از این آزاد شده بود.
به گزارش فارس، در عملیات فوق، ارتش سوریه از توپخانه و سلاح‌های سنگین، به طور گسترده استفاده کرده است.
در حال حاضر، با توجه به اینکه راه‌های امدادی و فرار تروریست‌ها تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد، آن دسته از تروریست‌های داعشی که از مهلکه جان سالم به در برده‌اند، مجبور هستند که خود را تسلیم نیروهای دولتی بکنند و یا به هلاکت برسند.
انتقال مواد شیمیایی به ادلب
به گزارش ایسنا، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اسنادی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد کشورهای اروپایی مواد اولیه ساخت سلاح شیمیایی را به شهر «ادلب» منتقل کرده‌اند.
«ولادیمیر ارماکوف» مدیر بخش منع گسترش سلاح‌های شیمیایی در وزارت خارجه روسیه، ضمن اعلام خبر بالا، افزود: عملیات آزادسازی استان ادلب، مسائل بسیاری را برملا خواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه نیز قبلا اعلام کرده بود، زمینه‌های یک اقدام تحریک‌آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب فراهم شده و هدف از آن، ایجاد بهانه‌ای برای دخالت نظامی علیه دمشق است.
طبق اطلاعات ویژه‌ای که شبکه المیادین به آنها دست یافت، کلاه سفیدها جهت آمادگی برای انجام یک حمله شیمیایی ساختگی در حومه ادلب آماده می‌شوند. به گفته برخی منابع، 250 تن از این نیروها همراه با گروهی از شبه‌نظامیان خارجی، در این حمله ساختگی شرکت خواهند کرد و مقادیری از مواد شیمیایی برای استفاده علیه ساکنان روستای مسیحی‌نشین «حلوز» واقع در نزدیکی «جسر الشغور» به کار گرفته خواهد شد.
این منابع با اشاره به اینکه کلاه سفیدها بیشتر مواد سمی را از طریق گذرگاه «الحسانیه» مرز ترکیه به سوریه منتقل کرده بودند، اعلام کردند که زمان استفاده از سلاح شیمیایی، یک هفته پس از عملیات نظامی ارتش سوریه خواهد بود.