kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

مردم در تشییع شهدای اهواز سنگ تمام گذاشتند

مراسم تشییع شهدای عملیات تروریستی اهواز صبح دیروز با حضور باشکوه مردم برگزار شد.


اهواز – خبرنگار کیهان :

مراسم تشییع پیکر ۲۴ شهید حادثه تروریستی اهواز دیروز از مقابل حسینیه ثارالله اهواز به سمت چهار راه زند تا گلزار شهدای بهشت آباد برگزار شد.
مردم خوزستان با قومیت‌های مختلف، دوشادوش هم در این مراسم شرکت و ضمن تاکید بر وحدت، اقدام تروریستی دشمنان این نظام را محکوم کردند.
در این مراسم وزیر اطلاعات گفت: بخش عمده‌ای از تیم تروریستی که دست به اقدام تروریستی در اهواز زده است، دستگیر شده‌اند.
سیدمحمود علوی اظهار کرد: تروریست‌هایی که اقدام به تیراندازی به سوی مردم کرده‌اند، به هلاکت رسیده‌اند. عقبه آنها تا آخرین نفر شناسایی خواهند شد و بخش عمده‌ای از آنها هم دستگیر شده‌اند.
وی افزود: این تروریست‌ها تا آخرین نفر به کیفر اعمال خود خواهند رسید و ما به دنیا اعلام می‌کنیم که ایران اسلامی جای دست زدن به این جنایات نیست. فرزندان این کشور در برابر این جنایات سکوت نمی‌کنندو مجرمین انتقام خود را پس خواهند داد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با حضور در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی به تروریست‌ها هشدار داد که منتظر انتقام گرفتن مردم ایران باشند.
سرتیپ حاتمی‌، هدف دشمن ازاین‌گونه تحرکات را ایجاد آشوب و نا امنی و تشویش در کشور دانست و گفت: ملت رشید ایران اسلامی در طول 40 سال اخیر ثابت کرده‌است که دست از آرمان‌ها و اعتقادات راسخشان بر نخواهند داشت.
وی در ادامه افزود: این قبیل اقدامات کور و فاقد ارزش و غیرانسانی خللی در عزم ملت ایران در تحقق اهداف متعالی انقلاب نخواهند داشت و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و طرفداران منطقه‌ای‌اش با توسل به این گروهک‌های تروریستی در پی اهداف شوم خود هستند.
جانشین فرمانده کل سپاه هم در این مراسم گفت: هیچکس گمان نکند، مردمانی که در هشت سال دوران دفاع مقدس از حمله بمب‌ها و موشک‌ها نترسیدند، امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگرانند.
سرتیپ حسین سلامی با بیان اینکه در حادثه تروریستی اهواز خون عرب‌ها، فارس‌ها و لرها در هم عجین شد، افزود: کسانی که خانه‌ها را بر سر مردمان یمن ویران و با شارژ اقتصادی، تفرقه‌های خونی را در جهان اسلام ایجاد و زنان سوریه‌ای را در خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره می‌کنند و به دنبال تجزیه عراق هستند، امروز به دنبال آن هستند که در ایران نقشه‌های شکست خورده سوریه، لبنان و عراق را پیاده کنند.
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مراسم تشییع گفت: اینکه عده‌ای خیال کنند می‌توانند خوزستان را از ایران جدا کنند، خواب و رویایی تحقق نیافتنی است. مسئولان اطلاعاتی کشور در فرصت مناسب جزئیات تک تک این افراد، محل‌ها و کشورهایی که مسئولان این تروریست‌ها هستند را برای شما توضیح خواهند داد.
حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس‌جمهور که به نمایندگی از رئیس‌جمهوری به خوزستان سفر کرده است نیز در این مراسم تأکید کرد: ملت ایران از دشمنان هراسی ندارد و این حادثه تروریستی در ماه محرم و نخستین روز دفاع مقدس موجب تأثر فراوان شد البته آحاد مردم با اتحاد و انسجامی که یادآور روزهای دفاع مقدس است توطئه دشمنان ایران اسلامی را محکوم کرده و مقابل آنها ایستاده است.
این گزارش حاکیست اقامه نماز بر پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز توسط آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اقامه شد.
در مراسم تشییع شهدای اهواز‌،  وزرای اطلاعات و بهداشت، سرتیپ سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام رحیمیان و حجت‌الاسلام مروی نمایندگان رهبری، شهیدی رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و تنی چند از مسئولان لشکری و کشوری در کنار حضور پرتعداد مردم و مسئولان استانی حضور داشتند. دیروز همچنین کلیه ادارات ، بانک‌ها و مدارس استان خوزستان به منظور شرکت مردم سراسر استان در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز تعطیل اعلام شده بود.
تشییع پیکر
یکی از شهدای حادثه تروریستی اهواز در سبزوار
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌، رئیس ‌اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار گفت: پیکر شهید حجت‌الاسلام حاج محمد افچنگی، رئیس‌ عقیدتی سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب که در حادثه تروریستی اهواز به درجه رفیع شهادت نائل آمد‌، پس از تشییع در اهواز و حرم مطهر رضوی به زادگاهش منتقل می‌شود.
مهدی محتشم گفت: پیکر شهید حجت‌الاسلام افچنگی امروز (سه‌شنبه) در شهرستان سبزوار از محل مسجد جامع به سمت میدان کارگر تشییع و سپس برای خاکسپاری به گلزار شهدای روستای افچنگ سبزوار منتقل می‌شود.
تشییع پیکر شهید لرستانی در خرم‌آباد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان گفت: پیکر مطهر شهید سروان هادی الماسی از شهدای حمله تروریستی اهواز امروز در استان لرستان تشییع و خاک‌سپاری می‌شود.
سید حسین نازاریان افزود: شهید سروان هادی الماسی متولد 61، از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در حمله تروریستی اهواز در 31 شهریور به شهادت رسید.
وی افزود: شهید سروان هادی الماسی لرستانی است و محل خدمت وی قرارگاه جنوب در استان خوزستان بود که در حین انجام رژه مورد اصابت گلوله تروریست‌ها قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: پیکر مطهر شهید سروان هادی الماسی امروز(سوم مهرماه ) ساعت 9 صبح از مسجد توسلی خرم‌آباد به سمت گلزار شهدا با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و سپس در گلزار شهدای خرم‌آباد خاک‌سپاری می‌شود.