kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

یکهزار و 187 زندانی آزاد شدند

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: امسال یکهزار و 187 زندانی با بدهی یکهزارو 930 میلیارد ریال در کشور آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گزارش ایرنا اسدالله جولایی در نشست شورای اداری استان لرستان در سالن آمفی تئاتر استانداری اظهار داشت: امسال همچنین 43 درصد شاکیان از جرم مجرمان غیرعمد گذشت کردند.
وی ادامه داد: در حال حاصل 13هزارو 500 زندانی بدهکار غیرعمد در زندان‌های کشور زندانی هستند که 294 مورد حوادث رانندگی، 93 مورد کارگاهی، 94مورد قتل شبه عمد و 9هزارو 228 مورد زندانیان مالی و چک بوده که با تاییدیه شورای نگهبان از مصوبه جدید مجلس این تعداد به حداقل یا صفر می رسد.
جولایی ادامه داد: پارسال دو هزارو 500 زندانی مهریه و نفقه آزاد شد و اکنون سه هزارو 766 بدهکار در این زمینه در زندان هستند.
وی افزود: همه قضات معتقد هستند که بدهکار مهریه نباید زندانی شود و بر اساس فتوای فقها و مراجع تقلید اجازه حبس زندانی مهریه وجود ندارد و تا پیش از تصویب قانون اجباری شدن بیمه شخص ثالث روزانه 60 نفر وارد زندان می شد که بعد از تصویب این قانون اکنون در مجموع 300 تا 350 نفر در کشور زندانی هستند.
وی گفت: بیشترین زندانی جرایم غیر عمد با یکهزارو 346 نفر در استان فارس و کمترین با 75 نفر در استان سیستان و بلوچستان زندانی هستند.
جولایی با بیان اینکه پارسال 370میلیارد ریال به لرستان کمک شد بیان کرد: امسال با توجه به کمک 18 میلیارد ریالی در سه ماهه نخست 28 نفر با 82میلیارد ریال بدهی در این استان از زندان آزادشدند.
وی ادامه داد: 96 درصد زندانیان غیر عمد لرستان با 450 نفر بدهکار مالی در لرستان بوده که بیشترین زندانی غیر عمد برای لرستان است.