kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تشریح کرد

کمک بیش از 92 میلیارد ریالی آستان قدس رضوی به زلزله‌زدگان کرمانشاه

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از کمک بیش از 92 میلیارد ریالی این آستان به زلزله‌صزدگان استان کرمانشاه خبر داد.

مصطفی خاکسار قهرودی در گفت‌وگو با آستان نیوز، با بیان اینکه از ابتدای سال 96 تاکنون معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی بیش از 92 میلیارد ریال امداد نقدی و غیرنقدی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه داشته است، تصریح کرد: كمك نقدي اين معاونت به دفتر نمايندگي آستان قدس رضوي در استان كرمانشاه مبلغ یک میلیارد و 16 ميليون ريال براي كمك‌رساني به زلزله‌زدگان این استان بوده است.
وی با ‌اشاره به اینکه معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اقدام به خريد و ارسال یک هزار چادر مسافرتي براي زلزله‌زدگان استان کرمانشاه به مبلغ یک میلیارد و 400 ميليون ريال کرده است، افزود: همچنین با اعلام رسمي به همه دفاتر نمايندگي آستان قدس رضوی در سراسر کشور براي كمك به زلزله‌زدگان و دریافت گزارش از دفاتر نمايندگي و جمع بندي آن، بالغ بر یک میلیارد و 843 ميليون ريال کمک نقدی و قريب به 80 ميليارد ريال كمك غيرنقدي جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال شد.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تصریح کرد: 7 هزار بسته گوشت یک و نیم کیلویی نذورات در آستانه عید نوروز 97 توسط معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی به ارزش ریالی بیش از 4 میلیارد ریال میان زلزله‌زدگان کرمانشاه توزیع شده است.
خاکسار قهرودی اظهار داشت: همچنین با دستور تولیت آستان قدس رضوی مبلغ 4 میلیارد ریال توسط این معاونت براي تجهيز واحدهاي مسكوني زلزله‌زدگان معلول، بي‌سرپرست و محروم استان کرمانشاه اختصاص یافت.
وی بیان داشت: علاوه ‌بر این با دستور تولیت آستان قدس رضوی و هماهنگي با شركت ساختماني بتن ماشين قدس رضوي، بتن مورد نياز 2 هزار واحد مسكوني در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط این شركت با حداقل هزینه دریافتی تأمین شد.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای بررسی شیوه امدادرسانی و قرار گرفتن در جریان مسائل و مشکلات مردم در همان روزهای ابتدایی پس از زلزله در منطقه حضور داشتیم، گفت: با توجه به حساسيت‌هاي اجتماعي، شرایط منطقه و لزوم برنامه‌ريزي دقیق در تمام مراحل امدادرسانی، بنای ما بر هماهنگی با دفتر امام جمعه سرپل ذهاب، كميته امداد امام‌خميني(ره) و سپاه پاسداران سرپل ذهاب بوده است.