kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
رسول خادم پیش از آغاز رقابت های جهانی بوداپست اعلام کرد

بیش از نتیجه دنبال شناسایی کشتی گیران هستیم بهترین ترکیب را برای المپیک 2020 می خواهیم




سرویس ورزشی-
رئیس‌فدراسیون کشتی می‌گوید شورای فنی با نیم نگاهی به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ ، به دنبال یافتن ترکیب اصلی این ۲ تیم از مسابقات جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ باشند.
تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی موفق‌ترین تیم‌های ورزشی در بازی‌های آسیایی جاکارتا بودند. کشتی‌گیران در این مسابقات موفق به کسب 5 طلا، 3 برنز و مجموع 8 مدال شدند. حالا به فاصله چند هفته پس از بازی‌های آسیایی، ملی‌پوشان کشتی باید خود را آماده رقابت‌های جهانی 2018 کنند که از 30 مهر تا 6 آبان در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.
در آستانه برگزاری این مسابقات رسول خادم رئیس ‌فدراسیون به تشریح آخرین شرایط کشتی پرداخته که گزیده‌ای از صحبت هایش در ادامه می‌آید:
کشتی‌گیران مشکلات مردم را حس می‌کنند
کشتی‌گیران فعلی تیم‌های ملی حتی اگر قهرمان جهان و المپیک هم شده باشند، همچنان در همان روستا و شهر محل سکونت قبلی خود زندگی می‌کنند و کاملا با مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم آشنا و جدای از مردم نیستند و از جنس خود آنها هستند. این کشتی‌گیران مسابقات جهانی را در پیش دارند. بدون شک بعد از رقابت‌های سنگینی مثل بازی‌های آسیایی راحت نیست که ملی‌پوشان خودشان را برای یک میدان سخت دیگر آماده کنند. امیدوارم با حمایت مردم بتوانند آبروی کشتی و ایران را حفظ کنند.
۱۲۰ میلیون به طلایی‌ها اهدا شد
در مراسم تقدیر از کشتی‌گیران و با تصمیم‌گیری که از قبل شده بود، نفرات سوم بازی‌های آسیایی ۵۰ میلیون تومان پاداش گرفتند. مدال نقره که در این بازی‌ها نداشتیم. برای مدال آوران طلایی که ۵ نفر در مجموع آزاد و فرنگی بودند، ۱۲۰ میلیون تومان پاداش در نظر گرفته شده بود.
نگاه اصلی ما به المپیک ۲۰۲۰ است
مسابقات جهانی در پیش است و همه می‌دانیم که سال قبل تیم کشتی آزاد نتیجه خوبی نگرفت. البته که در کشتی فرنگی نایب قهرمان جهان شدیم. شاید نتوانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی در رقابت‌های جهانی امسال هم رخ می‌دهد. با این حال سعی شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی این است که با نیم نگاهی به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ به دنبال یافتن ترکیب اصلی این ۲ تیم از مسابقات جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ باشند. این موضوع موجب می‌شود که نگاه متفاوتی در عضویت ملی‌پوشان در تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی شورای فنی و کادرفنی داشته باشند. در واقع با این نگاه بحث را دنبال می‌کنند که حضور در مسابقات جهانی ملاک ارزیابی برای شناسایی نفرات برتر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جهت حضور موفق در المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود.
نقاط ضعف کشتی‌گیران با چند روز رفع نمی‌شوند
۱۵ روز مانده به شروع مسابقات جهانی مجارستان ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی اعلام خواهد شد. قطعا نقاط ضعفی در بازی‌های آسیایی دیده شده؛ اما شاید نتوانیم در این فرصت کوتاه خیلی از این ضعف‌ها را برطرف کنیم. با این حال مسیری که دنبال می‌کنیم، باید این باشد که در نهایت تیم قابل قبولی را برای المپیک ۲۰۲۰ آماده کنیم. المپیک میدانی نیست که کشتی‌گیرانش را بخواهی همان سال پیدا کنی. باید کشتی گیران از سال‌های قبل از المپیک شناسایی و ارزیابی شوند و نشان دهند که شایستگی حضور در این میدان بزرگ را دارند. امیدوارم چنین مسیری را در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ داشته باشیم و بتوانیم با بهترین ترکیب راهی المپیک ۲۰۲۰ شویم.
بارها هشدار دادم؛ اما پاسخی دریافت نکردم
من درباره موضوع احتمال محرومیت و تعلیق کشتی ایران به خاطر موضوع روبه رو نشدن با حریفان رژیم‌اشغالگر قدس خیلی در ماههای اخیر صحبت کردم و هیچ پاسخی هم دریافت نکردم. اجازه بدهید دیگر در این باره خیلی صحبت نکنم. اخیرا نامه‌ای از سوی دبیرکل اتحادیه جهانی کشتی به همه کشورها ارسال شده که خیلی دقیق و صریح درباره این موضوع هشدار داده شده و محرومیت‌هایی تعیین شده است.
روی ایران بیشتر از بقیه حساس هستند
حساسیت درباره این مسئله روی ایران که بارها در معرض این ماجرا قرار گرفته و پرونده سنگینی از قبل دارد، بیشتر است. شرایط ایران نسبت به سایر کشورها متفاوت‌تر خواهد بود و با کوچکترین مشکلی ممکن است محرومیت‌های سنگینی برای کشتی ایران در نظر گرفته شود.