kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

خواندنی از ورزش ایران


 
  * سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: انتخابات ریاست فدراسیون بولینگ و بیلیارد به دلیل عدم دریافت استعلام‌ها به تعویق افتاده است بنابراین 25 شهریور ماه انتخابات این فدراسیون لغو و به زمان دیگری موکول می‌شود. این مقام مسئول گفت: انتخابات فدراسیون اسکواش بر اساس برنامه قبلی برگزار خواهد شد.
* جلسه مشترک وزیر ورزش با روسای فدراسیون‎ها دوشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست مشترک وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها که سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در آن حضور دارد، عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی بررسی خواهد شد. در این نشست همچنین سرپرست کاروان ایران گزارشی از حضور  این کاروان در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ارائه خواهد داد.
* دور جدید تمرینات ملی‌پوشان جودو کشور با حضور 20 جودوکار از صبح دیروز به مدت 8 روز در سالن شهید کبکانیان استان تهران آغاز شد. هدایت تیم برعهده محمد منصوری است.
* محمود خسروی‌وفا درباره اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا گفت: تلاش کردیم بدون هیچ مشکلی کاروان ورزشی جانبازان و معلولان عازم جاکارتا شود. هدف‌گذاری ما حفظ جایگاه چهارمی دوره گذشته است و نیم‌نگاهی هم به رتبه سوم داریم. وی افزود: امیدواریم علاوه بر افزایش تعداد مدال‌ها جایگاه چهارمی خود را در جدول رده‌بندی حفظ کنیم و به سمت کسب جایگاه سومی نیز حرکت کنیم. هدف‌گذاری ما این است که کاروانی کیفی را به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اعزام کنیم و به جز رشته بوچیا که یک رشته حمایتی است، در سایر رشته‌ها امید به کسب مدال داریم.
* در ادامه رقابت‌های تیراندازی قهرمانی جهان در کره جنوبی، امیرمحمد نکونام ملی‌پوش جوان کشورمان در رشته تفنگ سه وضعیت مدال طلا را برگردن آویخت. نکونام در رقابتی سخت و فشرده با مدعیان جهانی خود با اقتدار بر سکوی اول جهان تکیه زد. پس از ایران نمایندگان کشورهای مجارستان و چین به عناوین دوم و سوم دست یافتند. این رقابت‌ها امروز در رشته تفنگ سه وضعیت بانوان رده سنی جوانان با ترکیب فاطمه کرم‌زاده و آرمینا صادقیان پیگیری خواهد شد. کاروان تیراندازی ایران تاکنون صاحب ۳ مدال نقره در رشته میکس تفنگ، تیمی تفنگ بادی و انفرادی تفنگ بادی آقایان رده سنی جوانان و یک مدال طلا در رشته تفنگ سه وضعیت آقایان رده سنی جوانان شده است.
* مهران حاتمی سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال که پس از قهرمانی در لیگ برتر از سمتش در تیم‌ملی برکنار شد، هدایت تیم پتروشیمی را برای فصل آینده لیگ بر عهده گرفت و بعد از چند سال دوباره به ماهشهر بازمی‌گردد.حاتمی که چند فصل قبل جایش را به شاهین‌طبع داده بود، حالا دوباره به جای این مربی راهی جنوب می‌شود و هدایت پتروشیمی را بر عهده خواهد داشت.درباره نیمکت دیگر تیم‌های لیگ برتری نیز اخباری شنیده می‌شود اما خبر قطعی، همکاری محمدرضا اسلامی با شیمیدر تهران است.