kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
سناتور آمریکایی هشدار داد

ام.آی-6 در تدارک یک حمله شیمیایی به مردم سوریه است

یک سناتور آمریکایی از توطئه دستگاه جاسوسی انگلیس برای حمله شیمیایی به مردم سوریه و سپس، متهم کردن دمشق به این اقدام، خبر داده است. وزارت دفاع روسیه نیز چند روزی است از وجود چنین توطئه‌ای خبر می‌دهد. آمریکا، انگلیس و فرانسه پشت این حملات شیمیایی قرار دارند تا به این بهانه به سوریه حمله کنند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، «ریچارد بلاک» فاش کرد دستگاه جاسوسی موسوم به «ام.آی-6» انگلیس در حال طراحی حمله شیمیایی به مردم سوریه است. این سناتور به گفته نماینده ایالت «ویرجینیا» در سنای آمریکا دستگاه جاسوسی انگلیس پس از ارتکاب جنایت، قصد دارد آن را به گردن دولت سوریه بیندازد و از این طریق زمینه را برای حمله آمریکا و متحدان اروپایی آن برای حمله به ارتش سوریه، آماده کند. طی هفته‌های گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه بارها اعلام کرده‌اند اگر ارتش سوریه دست به حمله شیمیایی علیه مردم این کشور بزند، آنها به ارتش سوریه حمله خواهند کرد! دیروز روزنامه آلمانی «بیلد» نیز نوشته بود، برلین هم احتمالا به آمریکا و متحدانش در حمله به سوریه می‌پیوندد.
به گزارش ایسنا، «ارسلا فوندرلاین» وزیر دفاع آلمان، دستور بررسی امکان استفاده از جنگنده‌های «تورنادو»ی این کشور در عملیات نظامی احتمالی علیه سوریه را صادر کرده است.
حمله جنگنده‌های آمریکایی با بمب‌های حاوی فسفر سفید
مسکو اعلام کرده، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضدداعش با بمب‌های حاوی فسفر سفید که جزو سلاح‌های ممنوعه هستند، به شهرک «هجین» در استان «دیرالزور» سوریه حمله کردند.بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، دو جنگنده آمریکایی از نوع «اف-15» شنبه گذشته دست به این حمله زده‌اند و از بمب‌های فسفری آتش‌زا استفاده کرده‌اند.در ارتباط با جزئیات این حمله، «ولادیمیر سافچنکو» مدیر پایگاه «حمیمم» روسیه در سوریه گفت: «حملات (جنگنده‌های آمریکایی) منجر به آتش‌سوزی گسترده در منطقه شد.»
سافچنکو تاکید کرد: «استفاده از سلاح‌های حاوی فسفر سفید، براساس پروتکل الحاقی توافقنامه ژنو مصوب سال 1949، ممنوع است.
بمب‌های حاوی فسفر سفید، از خطرناک‌ترین سلاح‌های ممنوعه در جهان است. این سلاح آتش‌زا بوده و سبب سوختگی شدید در افراد می‌گردد. آمریکا از این بمب‌ها در جنگ‌های ویتنام و کره نیز استفاده کرده است.