kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲

مردم با طعم انتخابات

محمدهادی صحرایی

امسال، ما مردم ایران با مستضعفین و آزادگان جهان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن خواهیم گرفت و گرامی خواهیم داشت. مثل همه این 39 سال. با شور و باشکوه. امسال هم به خواست خدا دشمنان را متحیر، مأیوس و پشیمان خواهیم کرد و به توفیق الهی، در ماده و معنا و برای همیشه شکست خواهیم داد و دیر و دور نیست زمانی که مردم عزیز ایران، جشن پیروزی نهایی را برگزار کنند و مزد ایستادگی و عزت خواهی خود را بگیرند. جنگ اقتصادی و رسانه‌ای امروز دشمن، حکایت از ناامیدی آنها از جنگ نظامی و فرهنگی دارد. قوای مقتدر مسلح جمهوری اسلامی ایران با ابتکار و توکل و از همه مهم‌تر با طهارت روح و غیرتمندی خود و اعتقاد راسخ به «‌ما می‌توانیم» توانستند، دشمنان را از فکر توطئه نظامی ناامید کنند و با شهرهای موشکی و پرتاب موفق موشک، پیشرفت‌های بالستیک و نقطه زن‌های اعجاب آور، زیردریایی‌های پیشرفته و اژدرهای فوق پیشرفته، قایقهای تندرو و هواپیماهای جنگی و ... سپری امن برای ایران و کشوری آرام برای ایرانیان فراهم کنند و در توفان حوادث دنیا، ایران را جزیره ثبات کنند.
از نظر فرهنگی نیز دشمن نتوانسته است با سیل ویرانگر رسانه‌های» مرجف»1 و «فاسق»2 و تمرکز هزاران شبکه ماهواره‌ای، رادیویی، سایت و شبکه‌های مجازی و... و آدمک‌سازی از چهره‌های ضدفرهنگی، مقابل خداخواهی مردم خداجوی ایران را بگیرند. مردم ایران با تمام نادرستی‌های دشمنان و کم‌کاریهای برخی مسئولین کوته‌نظر توانسته است فرهنگ انقلاب اسلامی خود را به جهان عرضه کند. امروز افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، یمن، نیجریه و... حتی مردمان بسیاری در قلب آمریکا و اروپا، صدای انقلاب ایران را شنیده‌اند و به آن تشبه می‌کنند. و من نگران آنم که در گفتن حقایق اجحاف و کم‌گویی کنم. می‌دانید راهپیمایی سالانه 25 میلیون زائر اربعین برای فرهنگ فرعونی غرب یعنی چه؟ می‌دانید با وجود پمپاژ لجن توسط سامری‌ها، ثبت‌نام هزاران جوان و نوجوان در اعتکاف رجبیه، برای بنی اسرائیلیون یعنی چه؟ می‌دانید صف کشیدن هزاران مجاهد از جان گذشته برای دفاع از حرم بانو زینب، برای آل‌سعود یعنی چه؟ می‌دانید تکثیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فاطمیون، زینبیون، علویون، حشد‌الشعبی، انصار الله و حزب‌الله قهرمان و... برای دشمنان خونی ایران یعنی چه؟ می‌دانید ضرر7تریلیون دلار در عراق، 250میلیارد دلار در یمن، به غیرعلاوه‌بر سوریه و بحرین و... برای قارون‌های منطقه یعنی چه؟
اینها به علاوه پیشرفت‌های سریع علمی و رسیدن به صنایع برتر یا همان «های تک»‌ها، رشد و پیشرفت و تسهیلات زندگی و هفت برابر شده سفره مردم از اول انقلاب و ایجاد رفاه نسبی تا بیشتر مناطق دوردست ایران و... همگی عناوین برخی از موفقیت‌های ملت ایران با توجه به تحریمهای چهل ساله و فلج‌کننده و متوقف‌کننده دشمنان است. اینها عجیب نیست؟ عجیب نیست که چهل سال است دشمنان خدا و انقلاب خدایی مردم ایران، از سقوط زودهنگام نظام سخن می‌گویند و هنوز هیچ غلطی نکرده‌اند؟ عجیب نیست که جهان استکبار چهل سال است بزرگان و نخبگان و شیاطین و اعجوبه‌های خود را جمع کرده‌اند تا سر به صخره بکوبند و فکری برای سقوط نظام بکنند و هرساله و بیش از پیش، ملت ایران با بچه و بادکنک در راهپیمایی 22 بهمن حاضر می‌شوند؟ عجیب نیست که آمریکایی‌ها « هرچیز غیراز ایران»3 را ضرب المثل کرده اند؟ عجیب نیست که هفت نسل سیاسی آمریکا، برای اسقاط انقلاب اسلامی ایران تلاش کرده‌اند و از هیچ خباثت و جنایتی فروگذار نکرده‌اند و انقلاب اسلامی نسل چهارم مجاهدان غیور خود نظیر حججی‌ها را به جهانیان رخ نمایانده است؟ عجیب نیست که جمهوری اسلامی توانسته است از فتنه پشیمان شدگان 78 و 88 به سلامت بیرون بیاید و با بزرگواری، فتنه‌گران را تحمل کند؟
واقعیت این است که اینها همه عجیب است و حقیقتاً اگر آیندگان و ندیدگان، باور نکنند، حق دارند. چه کسی باور می‌کند انقلاب اسلامی که حاصل خون شهدای اول تا به امروزِ تاریخ است و امثال 17 شهریور را کم به خود ندیده است، با هزینه‌های گزاف 17هزار شهید ترور توسط منافقین آدمخوار، کشته شدن اصلی‌ترین نیروهای انقلاب در 7تیر و 8 شهریور و دفاع مقدس، فتنه بنی‌صدر خائن، رجوی روسیاه، قائم‌مقام رهبری، نخست‌وزیر و رئیس‌مجلس و رئیس‌جمهور و ده‌ها مسئول کارشکن، نفوذی و «پیچ شُل کن» و «مردم بدبین‌کُن» و...، بتواند آمریکا را از نفس بیندازد. برخورد با این دانه درشتها از ضعف نظام و نشانه‌اشتباه بودن راه نیست، از شدت طهارتی است که تداوم راه انقلاب به آن نیاز دارد. بدن سالم است که در مقابل میکروب‌ها، بثورات دارد وگرنه لاشه مرده که جای کرم و عفونت است. آری همه اتفاقات این یک صفحه را مردم ایران در چهل سال آزگار تجربه کرده و به همین خاطر است که دشمن از عصبانیت انگشت به دندان می‌خاید و به جنگ اقتصادی وسیع و تبلیغات رسانه‌ای شدید رو آورده است. و البته دل به حماقت کوته فکران و خیانت نفوذی‌هایی که همیشه تاریخ، لکه ننگ و وصله ناجور کشور بوده‌اند.
 جمهوری اسلامی ایران به خواست خدا و مجاهدت مجاهدان شهید و جانباز و رزمنده و مردم نجیب خود از اقوام و ادیان و مذاهب گوناگون و با توجه به دشمنی‌های متنوع، متکثر و ممتد آمریکا و صهیونیسم، چهل ساله شده است و در این مدت بیش از چهل برابر رشد کرده است و همین ایستادگی و مقاومت، نمونه موفقی برای سایر کشورهاست در مهار آمریکای جهانخوار. در این میان هر نهادی که خدوم‌تر و فعالتر و انقلابی‌تر و مردمی‌تر و با انگیزه‌تر و پاک‌تر است، بیشتر مورد هجمه دشمنان دانا یا دوستان نادان واقع شده‌اند. مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای نگهبان، بسیج مستضعفین، صدا و سیما و... که مشتری ثابت کینه ورزیهای آنان است. چهل سال پر زحمت و مرارت و سختی و نیز حکایتهای شیرین. شیرین و باشکوه و رشک‌انگیز برای مردم جهان، به خاطر استقلال و آزادی و حکومت مردم برمردم. حکومتی که مسئولین اجرایی و تقنینی و نظارتی‌اش را مردم انتخاب می‌کنند و این نمایندگان باید نمایندگان مردم باشند نه نماینده احزاب، گروه‌های سیاسی، مخالفان نظام و خدای نخواسته دشمنانِ مردم و میهن و باید مثل مدرس و دیالمه و آیت، برای خدا و مصالح مردم سخن بگویند و قیام و قعود کنند، نه به دستور احزاب سیاسی یا در ایام انتخابات و برای فریب مردم و به طمع رأی.
نظام جمهوری اسلامی که پرچمدار مردمسالاری دینی در جهان است، افق‌های بلندی در نظر دارد که به بسیاری رسیده و برخی هم مانده است تا رسیدن و خوشه چینی. از آرمان‌های بر زمین مانده آن است که گفتند «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد»4 که باید از خودمان بپرسیم با این تکلیف امام چه کردیم؟ وضعیت اقتصادی امروز کشور، حاصل تفکر غربگرایی است که خود را موظف به جلب رضایت آمریکا می‌دانست و حاضر بود که برای رفع نگرانی کری و موگرینی، تن به امثال برجام بی‌متن فارسی بدهد تا تنش‌زدایی و به تعبیر دقیق‌تر با دشمنان سازش کند یا با تصویب 20 دقیقه‌ای آن بتواند کاربلدی خود را به رخ منتقدان بکشد. وضعیت اقتصادی امروز حاصل مدیریت‌های پرحرف و کم کار و اتوبوسیِ از این سنخ است که در زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کاملاً تحریم شده دشمنان و مورد خشم آنان و مورد آزار دوستان نادانند، توانسته‌اند موشک نقطه زن بسازند، آنان از تأمین پوشک بچه عاجزند. وضعیت تحریمهای امروز حاصل فتنه‌گری کسانی است که سال88 برای مردم خود از دشمن طلب تحریم می‌کردند و مردم را با دوز و دروغ در مقابل هم به صف کردند و خون ریختند و کشور را 8 ماه به تعطیلی کشاندند و زندگی مردم را مختل کردند و باز هم نظام با آنها مدارا کرد ولی منصفان، همین تجربه را با آمریکا، فرانسه، انگلیس، ترکیه و... مقایسه کنند.
البته مردم در این چهل سال فهمیده‌اند که مسئول کاری کدام است و کاسب، کدام. از این همه سال، امسال که سال انتخابات است برخی برای آزادی زنان و بیان و ادیان و دانشجویان، جامه می‌درانند و کسی نیست که بگوید دغدغه کدام مسئول امروز موی زنان و دوچرخه‌سواری است؟ چرا تا به این حد دهن به مزدید؟ هفته گذشته چهلم 11 شهید پاسگاه مریوان بود که اکثراً سنی بودند، کدام از شما به خانواده‌هاشان تسلیت خشک و خالی گفتید و با چه رویی امروز از اقلیت مذهبی می‌گویید؟ برخی برای ریختن پل در ایتالیا تسلیت گفتند و از گفتن تسلیت برای 52 کودک جزغاله شده یمنی و شهدای افغان و... شهدای سنی پاسگاه مریوان، لال بودند. وضعیت اقتصادی امروز نتیجه کوتاهی کسانی است که به جای کار خود به کار اپوزیسیون‌ها می‌پردازند تا چند رأی بیشتر جمع کنند و خود را «پسر و دختر شجاع» معرفی نمایند. دفاع از فتنه گران را که آمریکا و انگلیس و صهیونیستها انجام می‌دهند، شما به کار خود برسید. اگر میان مردم نیستید و نمی‌دانید، بدانید مشکل کشور سه برابر شدن قیمت ارز و سکه و نقدینگی در5سال گذشته و در دولت متبوع شماست، مدیران دوتابعیتی، فرار تیم اقتصادی از پاسخگویی با استعفا وغیره، آلودگی هوای غرب و شرق و جنوب کشور، بی‌آبی استانهای مرکزی، معطلیCGT، تکثیر نسخه ذلت بار برجام باFATF وپالرمو و... و نشانی غلط دادن و توهین به مردم به جای عذرخواهی پرروهاست. مشکل مردم گوشتِ60 هزار تومنی و پوشک 90 هزار تومن است، نه چند پیرِ فتنه‌گری که با قلدری قصد حذف جمهوریت نظام را داشتند؟ نماینده مردم! می‌دانی پسته جفتی چند؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1- کسی که با آوردن خبرهای فتنه انگیز، گفتارهای دروغ و اراجیف، مردمان را مضطرب و پریشان کند.
2- يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ جاءَكُمْ فاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصيبُوا قَوْماً بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلى‏ ما فَعَلْتُمْ نادِمين/ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، اگر فاسقى برايتان خبرى آورد، نيك وارسى كنيد، مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد،] از آنچه كرده‏ايد پشيمان شويد. ‏ آیه 6 سوره حجرات
3- every thing but iran
4- امام خمینی رحمهًْ الله علیه/ صحیفه /جلد 21 / صفحه93