kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
آیت‌الله نوری همدانی:

مسئولی که در خدمت کوتاهی کند از مردم سیلی خواهد خورد

استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه امروز تمام خواسته رهبر انقلاب، مراجع و علما حل مشکلات مردم است، گفت: اگر مسئولی در خدمت به مردم کوتاهی کند بداند روزی از همین مردم سیلی خواهد خورد.

این مرجع تقلید در دیدار جمعی از مبلغان اعزامی از دفتر وی با‌اشاره به پیش رو بودن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) محرم و صفر را بهترین فرصت تبلیغی برای بیان معارف الهی و دینی دانست و افزود: باید افکار و هدف امام حسین(ع) را با شرایط روز برای مردم معرفی کنیم، اینکه می‌گویم امام حسین(ع) برای برداشتن ظلم و ستم و مبارزه با فساد قیام کرد و برقراری عدالت و اجرایی کردن اسلام محمدی هدف امام حسین(ع) بود، باید برای مردم بیان شود.
به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت سیدالشهدا با تمام هستی خود برای انجام دستور الهی به میدان آمدند، اظهار داشت: باید تبیین شود آنقدر مبارزه با ظلم و ستم و فساد مهم بود که اباعبدالله(ع) برای ریشه‌کن کردن آن و استقرار اسلام ناب تمام هستی خود را به میدان آورد. آیت‌الله نوری همدانی نسبت به برنامه‌های دشمن برای تضعیف عاشورا و معارف حسینی هشدار داد و ابراز داشت: دشمن به دنبال تضعیف عاشورا است چون می‌داند تا فرهنگ ظلم‌ستیزی و ایثار و شهادت هست، هیچ کاری از پیش نخواهد برد.
وی با بیان اینکه اصلی‌ترین و مهم‌ترین کار روحانیت در ایام تبلیغی باید پاسخ به شبهات باشد، ادامه داد: دشمن با استفاده از فضای مجازی و تبلیغاتی گسترده سعی در تخریب اعتقادات دارد که امروز باید شبهات را دید و پاسخ داد.این مرجع تقلید اظهار داشت: نمی‌شود گفت در منابر از سیاست اسلامی سخن نگوییم، اتفاقا دشمن دنبال همین است که بی‌سر و صدا مجلسی گرفته تمام شود؛ عزاداری باید باشکوه باشد و حرکت سیاسی امام حسین(ع) معرفی شود، باید مسائل روز بیان شود امروز مردم می‌خواهند بدانند که امام حسین(ع) چه وظیفه‌ای را برای آنها در نظر می‌گیرد. آیت‌الله نوری همدانی القا ناکارآمدی حکومت اسلامی را توطئه دشمن دانست و خاطرنشان کرد: یأس و ناامیدی در جامعه خطر بزرگی است اما نباید از بازگو کردن حقایق غفلت کرد، باید مشکلات و معضلات را بیان کرد، روحانیت که از مردم جدا باشد و مشکلات مردم و ضعفا را نفهمد و درک نکند و نگوید باید فاتحه روحانیت را خواند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: علمای ما همواره در کنار مردم بوده‌اند و امروز هم وظیفه همین است روحانیت در دفاع از مردم و انقلاب و نظام باید بر سر عده‌ای که ضربه می‌زنند داد بزنند؛ امروز تمام خواسته رهبری معظم، مراجع و علما حل مشکلات مردم است، اگر مسئولی در خدمت به مردم کوتاهی کند بداند روزی از همین مردم سیلی خواهد خورد.
وی تأکید کرد: ناامید کردن مردم بسیار خطاست ولی بیش از همه بعضی از مسئولان با عملکرد بد خود مردم را ناامید می‌کنند، مردم وقتی می‌بینند یک جنس صبح یک قیمت و عصر یک قیمت و گاهی دو مغازه کنار هم قیمت متفاوت دارد، از عدم مدیریت ناامید می‌شوند؛ نظارت و کنترل قیمت ربطی به تحریم ندارد بلکه نیازمند زحمت و کار است. این مرجع تقلید خطاب به مبلغان ابراز داشت: نوکری امام حسین(ع) برای همه ما افتخار است، با مردم مهربان باشید و بدانید اخلاق و تواضع و اخلاص بهترین تبلیغ است.