kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۱۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳

ذبح حقوق بشر این بار در سواحل غزه /صهیونیست‌ها تجمع صیادان فلسطینی را به گلوله بستند

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی به سمت صیادان، کشتی‌ها و قایق‌های فلسطینی شرکت‌کننده در تجمع ساحلی غزه تیراندازی و شماری را زخمی کردند.



عصر روز یکشنبه تجمع دریایی بازگشت با مشارکت 50 قایق در سواحل نوار غزه برگزار شد اما قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده به سمت فلسطینی‌ها تیراندازی کردند. تعدادی از دانشجویان، مجروحان و فعالان صلح در داخل این قایق‌ها حضور داشتند و با این اقدام خود می‌خواستند محاصره دریایی رژیم صهیونیستی علیه ماهیگیران فلسطینی را بشکنند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هیئت عالی شکستن محاصره غزه اعلام کرده این راهپیمایی‌های زمینی و دریایی تا زمان شکسته شدن محاصره غزه ادامه پیدا خواهند کرد و ساکنان غزه به رغم محاصره 12 ساله از تهدیدات مستمر این رژیم نمی‌ترسند.
هفته گذشته بود که «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصویری منتشر و اعلام کرد این رژیم در حال ساخت دیوار حائل دریایی است تا جلوی حملات احتمالی به فلسطین ‌اشغالی از طریق سواحل غزه گرفته شود. گفته می‌شود طول این دیوار 200 متر، عرض آن 50 متر و ارتفاع آن6 متر است.
«طلال ابو ظریفه» از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در همین رابطه به ارتش صهیونیستی نسبت به هرگونه تعرض به راهپیمایی دریایی هشدار داد و خاطرنشان کرد که این هیئت تصمیم دارد با این منطقه حائل مانند منطقه حائل ایجاد شده در مرزهای شرقی نوار غزه رفتار کند و محاصره غزه باید شکسته شود. قبل از این هم، دو راهپیمایی دریایی از غزه به سمت قبرس به راه افتاده بود که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی با حمله به شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، آنها را بازداشت کرده بود.  راهپیمایی‌های بازگشت در مرز خشکی نوار غزه با فلسطین ‌اشغالی از 30 مارس (10 فروردین) آغاز و هنوز نیز ادامه داد. تا کنون حدود 254 فلسطینی در این راهپیمایی‌ها به شهادت رسیده‌ و بیش از 19000 نفر نیز مجروح شده‌اند.
اتفاق نظر با شاباک
محمود عباس رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین اما اعلام کرده با طرح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای ایجاد کنفدراسيون با اردن و مبادله اراضی با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود عباس روز یکشنبه در جریان دیدار با هیئت صهیونیستی در دفترش در شهر رام‌الله تصریح کرده «جارد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ و «جیسون ‌گرینبلات» فرستاده صلح آمریکا در منطقه غرب آسیا در جریان سفر اخیرشان به رام‌الله طرح سیاسی جدیدی را به وی ارائه کرده‌اند.
این در حالی است که گفته می‌شود در طرح صلح مد نظر ترامپ که از آن با عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود، به مبادله اراضی به نسبت مساوی ‌اشاره شده است و عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم گفته بود که مسئله مبادله اراضی برای حل مسئله فلسطین از زمان توافق اسلو مطرح بوده و هست. عباس اظهار داشته: «من با این طرح پیشنهادی آمریکا موافقت کردم، اما آن را مشروط به نقش‌آفرینی سه‌جانبه اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و اردنی‌ها کردم و در عین حال، با مبادله اراضی نیز موافقت کردم.» اين در حالی است که اردن با طرح پیشنهادی آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین برای ایجاد کنفدراسيون میان اراضی ‌اشغالی فلسطین و اردن مخالفت کرده است. حماس و گروه‌های فلسطینی نیز با این طرح خائنانه مخالفت کردند. دونالد ترامپ از زمان تصدی سمت ریاست‌جمهوری در آمریکا تصمیماتی در راستای تضعیف مسئله فلسطین اتخاذ کرده است که نخستین مورد از آنها به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و توقف حمایت مالی کشورش از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بود.
کنفدراسیون اتحادیه‌ای مرکب از چند ایالت خودمختار یا کشور است که با حفظ حاکمیت خود برای نیل به اهداف مشترک، امور سیاست خارجی و دفاعی را در یکی از ایالت‌ها یا کشورها متمرکز می‌کنند. کنفدراسیون بر خلاف فدراسیون دارای یک قدرت مرکزی نیست که بر شهروندان همه دولت‌های متحد فرمانروا باشد و دولت‌های عضو در سیاست داخلی و خارجی خود آزادند.