kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
مدیر مسئول کیهان در مراسم بیستمین سالگرد شهید لاجوردی:

جای خالی شهید لاجوردی‌ امروز بیشتر از همیشه احساس می‌شود

مقصود از برپایی مراسم یادبود و نکوداشت شهید سید اسدالله لاجوردی، تنها تقدیر و تجلیل از آن شهید بزرگوار نیست بلکه ما امروز هم، به الگوی شهید لاجوردی‌ها نیاز مبرم داریم و باید از خرمن زندگی ملکوتی او برای امروز و فرداهایمان توشه برداریم.



سرویس سیاسی-

به گزارش خبرنگار کیهان، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان، عصر دیروز (دوشنبه) در مراسم بیستمین سالگرد شهادت شهید لاجوردی که به میزبانی مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد، شهید لاجوردی را شخصیت انقلابی و کم‌نظیری دانست که نه در سر سودای سود داشت و نه در دل غم بود و نبود، از من و ما گذشته بود و به خدای سبحان پیوسته بود. این حالت را می‌توانستی در تمام مراحل زندگی آن شهید بزرگوار به وضوح ببینی و به جایگاه ملکوتی او غبطه بخوری.
وی افزود: مقصود از برپایی مراسم یادبود و نکوداشت او، تنها تقدیر و تجلیل از آن شهید بزرگوار نیست بلکه ما امروز هم به الگوی شهید لاجوردی‌ها نیاز مبرم داریم و باید از خرمن زندگی ملکوتی او برای امروز و فرداهایمان توشه برداریم. شریعتمداری در ادامه گفت؛ برای نزدیک شدن به این مقصود می‌توانیم تابلویی از شرایط کنونی نظام را ترسیم کرده و مسئولیت‌ها و پست‌های حساس را علامت‌گذاری کنیم و سپس مختصات این نقاط و لوازم و خصوصیاتی که برای حضور در این مسئولیت‌ها لازم است را مشخص کنیم. اگر این تابلو را به دقت ترسیم کنیم، در برخی از نقاط این تابلو، جاهای خالی می‌بینیم و با مراجعه به مختصات این نقاط به وضوح خواهیم دید که این پست‌های حساس فقط با حضور بزرگانی مانند شهید لاجوردی، قابل
پر کردن است.
شریعتمداری تصریح کرد: از ویژگی‌های شهید لاجوردی، بصیرت وی بود. کسانی که آن موقع هجوم پر حجمی علیه شهید لاجوردی سازماندهی کرده و به میدان آورده بودند، چه کسانی بودند؟ بسیاری از آنها کسانی‌اند که امروز رو در روی انقلاب ایستاده‌اند.
مدیر مسئول کیهان با‌ اشاره به مقوله نفاق گفت: منافق چهره خودی دارد اما شناسنامه‌اش، شناسنامه دشمن است، شناخت اینها به خصوص وقتی در اوایل کار هستند، دشوار است اما لاجوردی این شناخت را داشت.
وی اظهار داشت: شهید لاجوردی را به خشونت، سخت‌گیری و برخوردهای بسیار تند و خشن متهم می‌کنند اما من می‌خواهم بگویم که دشمن اتفاقا از ملاطفت و محبت شهید لاجوردی واهمه داشت. چرا که آن شهید با روشنگری‌ها، صبر و حوصله‌ و اخلاق پسندیده خود به فریب‌خوردگی‌ها پایان می‌داد و شاکله جریانات ضد انقلاب را درهم می‌ریخت. کسانی که سید بزرگوار و شهید ما را به خشونت متهم می‌کنند نمی‌توانند حتی یک مورد از آنچه ادعا دارند را آدرس بدهند، اما هزاران نمونه از ملاطفت و قلب رئوف او به گونه‌ای مستند در دست و قابل ارائه است.
شریعتمداری گفت: شهید لاجوردی به زندانی به چشم بیماری نگاه می‌کرد که به معالجه نیاز دارد. او دشمن را می‌شناخت و با آن مرزبندی داشت، مسئله‌ای که ما امروز به آن نیاز مبرم داریم و متاسفانه برخی از دست‌اندرکاران و مسئولان نه فقط به این مرزبندی توجهی ندارند بلکه اصرار غیر‌قابل توجیهی دارند که این مرزها را بردارند.
وی گفت: یکی از ترفند‌های دشمن، «شکار میانجی» است، آدم‌های هوشیار، میانجی را می‌شناسند. میانجی باید دو ویژگی داشته باشد اول، آنکه برای مدتی در نظام مسئولیت داشته باشد و دوم، مردم از این مسئولیت خبر داشته باشند.
شریعتمداری افزود: کسی با این ویژگی‌ها، اگر خدای نخواسته به هر علت، از جمله آلودگی به چرب و شیرین دنیا، قدرت‌طلبی و زندگی ‌اشرافی، از خط اصلی نظام فاصله بگیرد، آماده شکار شدن است. البته نه اینکه همه آدم‌ها اینگونه شکار شده یا می‌شوند ولی لازمه شکار شدن همین فاصله گرفتن از خط اصلی انقلاب است. وی افزود؛ در این حالت میانجی با تابلویی که از سابقه‌اش ساخته شده در میان جامعه است و خودی تلقی می‌شود اما شناسنامه غیر‌خودی دارد. شهید لاجوردی با بصیرت مثال‌زدنی که داشت، این فاصله گرفتن‌ها را می‌شناخت.
وی تصریح کرد: نفوذ برای ترور و انفجار اگرچه خطرناک است و مقابله با آن ضروری است ولی خطر آن با خطر نفوذ در ساختار قابل مقایسه نیست. نفوذ در ساختار با هدف اثرگذاری در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها صورت می‌پذیرد. این دسته از نفوذی‌ها بر خلاف نفوذی‌های نوع اول، و به علت نوع ماموریتی که دارند هر از چند گاه از خود نشانه‌ها و پالس‌هایی برجای می‌گذارند. شریعتمداری اظهار داشت: این نشانه‌ها را آدم‌های با بصیرت متوجه می‌شوند و این ویژگی را در مواضع شهید لاجوردی می‌توان دید.
وی با ‌اشاره به حساسیت شهید لاجوردی نسبت به بیت‌المال گفت: پسر شهید لاجوردی در دادستانی ناهار خورده بود، آن شهید پول ناهارش را به حساب دادستانی ریخت. حالا تصور کنید که اگر افرادی نظیر شهید لاجوردی مسئول حفاظت از بیت‌المال باشند اجازه سوءاستفاده‌های کلانی که امروزه در برخی از موارد شاهد هستیم را می‌دهند؟! به فرزند فلان مسئول می‌گویند چرا به بیت‌المال دست‌درازی کردی؟ می‌گوید حق ما از انقلاب است!
شریعتمداری گفت: اگر کسانی مانند لاجوردی در این جایگاه‌ها قرار بگیرند، شما هرگز شاهد تجمل‌گرایی نخواهید بود و هرگز نخواهید دید که فلانی صدها میلیون از بیت‌المال بی‌زبان را برای دکوراسیون محل کار و یا حتی خانه مسکونی خود هزینه کند! این هزینه‌های هنگفت از کجا آمده است؟ به قول شاعر؛
آسمان زر نریخته به سرش
یا خودش دزد بوده یا پدرش!
مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از ترفندهای دشمن، القای این توهم است که دامنه فساد را فراگیر نشان بدهد و بسیاری از مسئولان را آلوده به فساد معرفی کند و حال آن اکثریت قریب به اتفاق مدیران کشور پاکدست و متعهد هستند و این ترفند دشمن برای فاصله‌‌اندازی بین مردم و نظام به کار گرفته می‌شود.
وی در ادامه گفت؛ شهید لاجوردی مردم‌دوست و همراه و همگام با آنان بود، لاجوردی به راحتی در دسترس بود و مشکلات را از نزدیک می‌دید، آیا ما به این ویژگی‌ها نیاز نداریم؟ امروز جای خالی شهید لاجوردی بیشتر از همیشه احساس می‌شود و به ده‌ها شهید لاجوردی نیاز داریم.
مدیر مسئول کیهان به شجاعت شهید لاجوردی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های او ‌اشاره کرد و گفت: امروزه به این ویژگی در میان مسئولان نیاز مبرم داریم تا با تشر و لاف تو‌خالی دشمن عقب‌نشینی نکنند و با انفعال و سستی خود به دشمن فرصت دست‌درازی به منافع ملی ندهند.
مدیرمسئول کیهان گفت: وقتی مسئولی ترسو باشد عقبه را به باد می‌دهد. چقدر تلاش کردند ملت را از سایه جنگ بترسانند؟ کلاه گشاد برجام را با القای همین ترس موهوم و با بی‌دقتی و نابلدی برخی از مسئولان ذیربط بر سر ملت گذاشتند و خسارت محض را به مردم مظلوم تحمیل کردند. شریعتمداری گفت؛ با وجود اینکه در پی عهد‌شکنی آمریکا دیگر برجامی وجود ندارد هنوز هم بعضی‌ها به مترسک برجام دخیل بسته‌اند و در حالی که اروپا به صراحت اعلام کرده که از مسیر آمریکا بیرون نمی‌رود برخی چشم به گشایش از آن سوی آبها بسته‌اند!
مدیر مسئول کیهان افزود: شرایط امروز ما بسیار خطیر است اما هرگز خطرناک نیست ما عقبه‌های بسیار پر شیب‌تر از این را به سلامت و با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم. ما در مقابله با آمریکا دست بالا را داریم. امام راحل ما وعده داده بود که سنگرهای کلیدی را فتح می‌کنیم و امروزه می‌بینید که سنگرهای استراتژیک و حیاط خلوت‌های آمریکا در منطقه را در اختیار داریم.