kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۰۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
رئیس ‌اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران:

خودروسازان با کاهش عرضه محصولاتشان موجب گرانی خودرو شدند

رئیس ‌اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: کاهش عرضه یکی از ترفندهای همیشگی خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت یا پیش فروش خودروهاست.




سعید موتمنی در مصاحبه با رادیو افزود: خودروسازان داخلی در شرایط حاضر محصولات خود را به‌صورت قطره‌چکانی به بازار مصرف عرضه می‌کنند.
وی همچنین اظهار داشت: متاسفانه بازار خودروهای تولید داخل در حال حاضر متلاطم و رشد قیمت‌ها نیز بصورت نجومی است.
رئیس ‌اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: البته بازار خودروهای وارداتی به سبب تشدید نظارت‌ها در حالت ثبات و آرامش به‌سر می‌برد.وی در ادامه این گفت‌وگو افزود: ثبات و آرامش بازار خودروهای داخلی نیز درگرو نظارت کافی و عرضه مناسب است.
موتمنی تصریح کرد: اهالی مجلس چهارشنبه هفته گذشته به افزایش قیمت خودرو چراغ سبز نشان داد به این ترتیب که شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروهای زیر 45 میلیون تومان دخالت نکند.
وی گفت: بازار خودرو به این چراغ سبز مجلسی‌ها واکنش نشان داد و به تبع موجب رشد قیمت محصولات خودرویی در کشور شد.
رئیس ‌اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: کاهش عرضه یکی از ترفندهای همیشگی خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت یا پیش فروش خودروهاست.به گزارش تسنیم، وی در ادامه یادآورشد: شرکت‌های خودروسازی با این روش ضمن ایجاد اختلاف فاحش بین قیمت کارخانه و بازار آزاد موجبات هجوم مردم برای خرید خودروهای داخلی با نرخ بالاتر را فراهم
 می‌کنند.