kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

بهبهان به یکی از قطب‌های صنعتی خوزستان تبدیل می‌شود

اجرای طرح توسعه‌ای پالایشگاه بید بلند خلیج فارس، بهبهان را به یکی از قطب‌های صنعتی منطقه تبدیل خواهد کرد.
اهواز- خبرنگار کیهان:

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در بازدید از ابر پروژه پالایشگاه بید بلند خلیج فارس گفت: صندوق توسعه ملی از پروژه‌های بزرگ زیربنایی پشتیبانی می‌کند.
مرتضی شهیدزاده در ادامه افزود: در خوزستان چندین پروژه در دست اجراست تا شاهد توسعه بیشتر در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی باشیم.
استاندار خوزستان نیز در این بازدید گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که صندوق توسعه ملی به کمک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کرده، پالایشگاه بید بلند خلیج فارس در 20 کیلومتری شهرستان بهبهان با 2/3 میلیارد دلار هزینه است.
غلامرضا شریعتی افزود: این پروژه در طول 2 سال گذشته سرعت بسیار خوبی داشته و رضایت‌مندی بسیار خوبی هم در جهت اشتغال و هم در تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است که امیدواریم ظرف یکسال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل، صنعت و معدن و بانک سپه پروژه‌‌های زیرساختی در حوزه‌های مختلف را در استان خوزستان به پیش ببریم و مشکلات و معضلات خوزستان را به حداقل رسانده و سهم خوزستان را در تولید ناخالص ملی بیشتر و بیشتر کنیم.
استاندار خوزستان عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که صنایع پائین دستی این پروژه که یک مجتمع پتروشیمی است و مواد تولیدی و محصول این پروژه را که یکی از مواد آن پروپان است را به پلی پروپیلن تبدیل کند که با راه‌اندازی آن باعث اشتغال قابل توجهی در منطقه خواهد شد.
شریعتی از موافقت اولیه جهت تامین سرمایه این پروژه پایین دستی از محل صندوق توسعه ملی خبر داد.