kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

سوگواری میلیون‌ها زائر در حرم امام موسی کاظم(ع)

میلیون‌ها زائر به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) در مجاورت حرم آن امام در کاظمین عزاداری کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، دیروز میلیون‌ها عاشق اهل بیت(ع) از مناطق مختلف عراق و کشورهای خارجی خود را به شهر کاظمین رساندند و در مجاورت حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) به مناسبت شهادت این امام به عزاداری پرداختند.
دیروز مصادف با 25 رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بود. انبوه جمعیت در کاظمین یک بار دیگر ثابت کرد، تهدیدات تروریستی نمی‌تواند مردم را از شرکت در مراسم مذهبی منصرف کند.
مردم در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کردند که حملات تروریستی و سرما و گرما نمی‌تواند جلوی عزاداری زائران شیعه را بگیرد.
در مراسم دیروز علاوه بر شیعیان و سنی‌ها، پیروان سایر ادیان آسمانی، از جمله مسیحی‌ها نیز شرکت داشتند. این در حالی است که تروریست‌ها جمعه گذشته زائران شیعه در حال حرکت به سمت کاظمین را در سه منطقه بغداد با انفجار بمب هدف قرار داده و بیش از 30 نفر را به شهادت رسانده بودند.
تروریست‌ها دیروز نیز در شهر کرکوک غیرنظامیان را با انفجار بمب هدف قرار دادند. در این انفجار، هشت نفر جان خود را از دست دادند و 17 تن نیز زخمی شدند. نیروهای ارتش عراق نیز در استان الانبار طی عملیاتی، 80 عضو داعش را به هلاکت رساندند.
خبر دیگر از عراق اینکه، «ائتلاف هموطن» تحت رهبری «عمار حکیم» اعلام کرد، با نخست‌وزیری مجدد «نوری مالکی» مخالفتی ندارد.
ائتلاف مالکی و حکیم حداکثر 130 کرسی را در پارلمان 328 نفره در اختیار دارند. این ائتلاف باید یک متحد سومی را نیز بیابد تا بتواند شمار کرسی‌های خود را تا 165 کرسی برسانند. مالکی برای نخست‌وزیر شدن، به 165 کرسی (51 درصد) در مجلس نیاز دارد.