kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

حمله زمینی و هوایی ارتش سوریه به مقر تروریست‌ها در شهر درعا

در پی پایان یافتن مهلت ارتش سوریه به تروریست‌ها برای زمین گذاشتن سلاح‌هایشان نیروهای ارتش عملیات نظامی خود در درعا را شروع کردند و در جریان آن تعداد زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری العالم، ارتش سوریه پس از پایان مهلت تعیین شده عملیات جنگی را آغاز کرد و هلی‌کوپترهای ارتش به ده‌ها مقر گروه‌های مسلح در شهرک‌های جاسم و نوی در حومه درعا در جنوب سوریه حمله کردند.
ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش در ریشه‌کن کردن تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور مصمم است و بی‌تردید ضربات ارتش در آینده شدیدتر، قوی‌تر و کوبنده‌تر خواهد بود چرا که ارتش از امکانات و نیروی کافی برای نابودی تروریسم برخوردار است.
منابع خبری اعلام کردند عملیات ارتش در حومه درعا در شرایطی برگزار شد که افراد مسلح از «گردان فلوجه حوران» برای کمک به تروریست‌های مستقر در شهرک نوی به سوی این منطقه حرکت کرده بودند لیکن هواپیماهای جنگی سوریه آنها را هدف قرار داد و تار و مار  کرد.
از سوی دیگر، منابع آگاه در سوریه اعلام کردند عربستان به دولت آمریکا پیشنهاد داده ارتش جدیدی از مخالفان سوریه به جای ارتش آزاد سوریه تشکیل دهد که این ارتش به سلاح‌های پیشرفته به ویژه ضدهوایی مجهز شود تا از مخالفان سوریه حمایت کند.
این منابع افزودند، مخالفان سوری تا این لحظه نتوانسته‌اند واشنگتن را به حمایت نظامی گسترده از خود قانع سازند.
این در حالی است که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر خود به اردن و دیدار با آوارگان سوری در این کشور گفت،‌ دلالان اسلحه باید از ارسال سلاح به سوریه خودداری کنند.
وی ضمن محکوم کردن فروشندگان و دلالان اسلحه خواستار توقف جنگ داخلی در سوریه شد.
رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: حرص صنایع فروشنده اسلحه برای پول سرچشمه شرارت و نفرت است.
پاپ فرانسیس پس از اردن به بیت‌المقدس در اراضی اشغالی می‌رود و با مقامات اسرائیلی دیدار می‌کند.