kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷
عضو انجمن انبوه‌سازان تهران:

قانون حمایت از تولید مسکن اجرایی نشده است

عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: بعد از گذشت 10 سال هنوز قانون حمایت از تولید مسکن اجرایی نشده است.

ایرج رهبر عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق مصوبه قانونی سال 87 باید دولت قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن را اجرایی می‌کرد، گفت: هم‌اکنون 10 سال از این مصوبه قانونی گذشته و دولت در این سال‌ها خلاف این مصوبه را اجرایی کرده است.
وی ادامه داد: در سه سال گذشته دولت مالیات از نقل و انتقالات مسکن را اجرایی کرده در صورتی که اگر عکس این طرح اجرایی می‌شد هم‌اکنون شاهد افزایش چند درصدی تولید مسکن در کشور بودیم.
رهبر تأکید کرد:‌ اجرای طرح‌هایی از جمله اخذ مالیات از خانه‌های خالی و زمین‌های دولتی می‌تواند راهکاری برای بهبود وضعیت بازار مسکن به شمار آید.
عضو هیئت‌مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران تصریح کرد: در سال‌های گذشته عوارض صدور پروانه‌های ساخت واحدهای مسکونی و همچنین میزان تراکم ساخت و ساز کاهش یافته که این خود نشان‌دهنده کاهش انگیزه تولیدکنندگان مسکن است.
گفتنی است، مدیرعامل بانک مسکن هم درباره وضعیت ساخت مسکن در کشور گفت: به منظور حل شکاف عمیق بین عرضه و تقاضای مسکن مورد نیاز جامعه هدف از ظرفیت انبوه‌سازان و سازندگان حرفه‌ای برای ساخت واحدهای مسکونی کوچک متراژ و میان متراژ استفاده کنیم که در این رابطه انبوه سازان کشور نیز تمایل نشان داده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی انارکی تصریح کرد: واحدهایی که از این طریق احداث خواهد شد با اولویت متقاضیان خانه اولی و سایر متقاضیان مصرفی به خریداران مسکن که قصد استفاده از تسهیلات بانکی دارند و زمان سررسید پرداخت تسهیلات به آنها فرا رسیده است معرفی و واگذار می‌شود.