kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

حوادث کوتاه از کشور



محموله قاچاق در پارس‌جنوبی
عسلویه - فارس: فرمانده انتظامی شهرستان عسلویه از کشف محموله 5 میلیارد ریالی کالای قاچاق در پارس‌جنوبی خبر داد.
خدابخش نیکنام در تشریح جزئیات این عملیات تصریح کرد: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی عسلویه در زمان کنترل محور اصلی به یک دستگاه خودروی کامیون کشنده‌ای که از شرق کشور وارد استان بوشهر شده بود مظنون شده و آن را متوقف کردند.
وی اضافه کرد: ماموران پس از متوقف کردن خودرو و در بازرسی از آن تعداد 337 دستگاه کولر گازی خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی، به ارزش بیش از 5 میلیارد ریال کشف کردند.
نیکنام خاطرنشان کرد: در همین راستا یک نفر متهم دستگیر و به همراه کالای قاچاق مکشوفه تحویل مراجع قضایی شد.

چوپان جوان قربانی صاعقه
خرم‌آباد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خرم‌آباد گفت: صاعقه جان یک چوپان را در روستای میراحمدی زاغه گرفت. سرهنگ حسین نجفی افزود: این جوان هنگام چرای گوسفندان بر اثر اصابت صاعقه دچار سوختگی شدید شد و در دم جان سپرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس در روستای سر کوه ضرون کوهدشت نیز یکدستگاه تراکتور خاموش که در سراشیبی قرار داشت و به علت نامعلوم راه افتاد و پسربچه 4 ساله‌ای را که مشغول بازی بود زیر گرفت و منجر به مرگ وی شد.

ناکامی قاچاقچیان
کرج- ایرنا: رئیس پلیس البرز اعلام کرد: در عملیاتی مشترک، ماموران انتظامی استان‌های البرز و یزد،  یک هزار و 382 کیلوگرم انواع مواد مخدر از نوع تریاک و مرفین کشف کردند.
سرتیپ احمدعلی گودرزی افزود: تحقیقات نشان داد که این محموله از جنوب کشور با استفاده از خودرو پرادو و همراهی چند موتورسوار مسلح به یزد حرکت کرده است.
وی یادآور شد: قاچاقچیان موادمخدر پس از انتقال این مواد به استان یزد، آن را در منزل یکی از اعضای باند مخفی کرده و از آوردن محموله به سمت البرز و تهران منصرف شدند.
گودرزی خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات قاچاقچیان قصد داشتند محموله را در استان اصفهان به فروش برساند که پلیس دو استان البرز و یزد وارد عمل شدند و پس از کشف این مواد یک فرد قاچاقچی را دستگیر کردند.
وی افزود: از فرد قاچاقچی علاوه بر مواد مخدر، یک قبضه سلاح و 142 فشنگ جنگی کشف شد.

تصادف مرگبار
سمنان- خبرنگارکیهان: رئیس اداره پلیس راه سمنان از وقوع یک فقره تصادف منجر به مرگ در محور سمنان-گرمسار در این استان خبر داد.
سرهنگ علیرضا خبیر افزود: در اثر این حادثه راننده 44 ساله پراید و همسرش در محل وقوع تصادف فوت کردند و فرزند 16 ساله خانواده مجروح شد.
به گفته وی حادثه برخورد 2 خودرو ساعت 5 و 55 دقیقه صبح رخ داد و علت تصادف عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده تریلی اعلام شده است.

سقوط کودک در چاه
هرمزگان- فارس: کودک پنج ساله اهل ‌بندر سیریک پس از سقوط در چاه آب، جان باخت.
معاون فرماندار سیریک گفت: پسر بچه‌ای پنج ساله به نام علی‌اصغر شرفی فرزند زید، ساکن روستای کنارجو از توابع بخش بمانی با افتادن به داخل چاه موجود در باغ جان باخت.
احمد محمودی افزود: به علت عمیق بودن چاه و عدم حضور غواص و نجات غریق در بخش بمانی و شهرستان سیریک و پس از گذشت مدت زمان طولانی (حدود بیش از یک ساعت) سرانجام این کودک بیرون آورده شد که قبل از هرگونه عملیات اورژانسی و بهداشتی جان سپرد.
خسارات طوفان
خمین-ایرنا: مسئول خدمات ایمنی و آتش‌نشانی شهرداری محلات گفت: طوفان و باد شدید در این شهرستان سبب سقوط 22 اصله درخت، انسداد معابر، تخریب دیوارهای منازل، خسارت به خودروها و آتش‌سوزی بر اثر اتصال کابل‌های برق شد.
«محمود فلفلی» افزود: برای امدادرسانی سه تیم از نیروهای آتش‌نشانی به همراه دو اکیپ از نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر به همراه نیروهای خدماتی شهرداری وارد عمل شدند.
وی ادامه داد: میزان خسارت ناشی از طوفان با بررسی نهایی کارشناسان در حال برآورد است.
فلفلی خاطرنشان کرد: طوفان با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت این شهرستان را درنوردید.

واژگونی مینی‌بوس
مهاباد - ایرنا: واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور سردشت به پیرانشهر در آذربایجان غربی 21 نفر از سرنشینان این خودرو را روانه بیمارستان کرد.
مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت افزود: این حادثه در کیلومتر هفت محور سردشت به پیرانشهر به وقوع پیوست که گفته می‌شود به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز و عدم توانایی راننده در کنترل آن، خودرو واژگون شده است.
سیامند محمدی یادآور شد: بعد از این حادثه همه مصدومان بلافاصله با کمک مردم و سه دستگاه مینی‌بوس به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان انتقال و تحت مداوا قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون هشت نفر از مصدومان این حادثه بستری شده و تعدادی نیز به صورت سرپایی مداوا و مرخص شده‌اند.

کشف شیشه
اندیمشک - فارس: فرمانده انتظامی اندیمشک از کشف دو کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد‌مخدر در این شهرستان خبر داد.
اکبر کروندی اظهار کرد: قاچاقچیان قصد داشتند دو کیلوگرم شیشه را از استان کرمانشاه وارد شهرستان اندیمشک کنند که با هوشیاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این مواد کشف گردید.
وی افزود: این قاچاقچیان مواد را به طرز ماهرانه‌ای در شیرینی نان برنجی جاسازی کرده بودند که دو نفر در این رابطه دستگیر و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

نجات سرنشینان مینی‌بوس
سمنان - فارس: معاون امداد و نجات جمعیت‌ هلال‌احمر استان سمنان از نجات 24 سرنشین مینی‌بوس گرفتار در سیل منطقه آبگرم سمنان به همت نیروهای هلال‌احمر خبر داد.
مظفر محمدخانی اظهار داشت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در منطقه آبگرم سمنان، یک دستگاه مینی‌بوس با 24 نفر مسافر در سیل گرفتار شد.
وی افزود: نیروهای هلال‌احمر با همکاری عوامل مدیریت بحران استان، راهداری، نیروی انتظامی و پلیس راه توانستند 24 نفر سرنشین مینی‌بوس را که شامل پنج خانوار بودند، به منطقه امنی انتقال دهند.

پلمب کشتارگاه طیور
اهواز - فارس: رئیس اداره دامپزشکی اهواز از پلمب کشتارگاه طیور در این شهرستان خبر داد.
منصور موسوی‌نسب اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی و به منظور حفظ بهداشت عمومی جامعه یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور به علت تخلفات بهداشتی پلمب شد.
وی افزود: این اقدام با توجه به وجود نواقص بهداشتی مورد نظر دامپزشکی و عدم التزام مدیریت کشتارگاه به رعایت قوانین، مقررات و ضوابط دامپزشکی با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی صورت گرفت.