kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
دستگیری

عبدالرضا داوری دستگیر شد

عبدالرضا داوری یکی از چهره‌های اصلی رسانه‌ای نزدیک به حلقه مرکزی جریان انحرافی، به اتهام انتساب دروغ به مسئولان و نشر اکاذیب بازداشت شد.

داوری از چهره‌های نزدیک به هاشمی‌رفسنجانی و از هواداران وی در جریان نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بود که به دلایل نامعلومی بعد از شکست نامزد متبوعش، به دولت رقیب وی به ریاست محمود احمدی‌نژاد، راه یافت.
وی در سال‌های پایان دولت دهم ریاست‌ صندوق بازنشستگی مس کشور را برعهده گرفت و در طول دولت نهم و دهم از اصلی‌ترین چهره‌های رسانه‌ای وابسته به جریان انحرافی شناخته می‌شد که پیش از انتخابات سال 88 نیز مسئولیت اداره کل پژوهش و همچنین معاونت خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی را برعهده داشت.
وی هم‌اکنون مسئولیت یکی از سایت‌های خبری نزدیک به رئیس‌جمهور سابق را بر عهده دارد که ید طولایی در اتهام پراکنی علیه اصولگرایان دارد. به گزارش جهان، اتهام‌زنی‌های‌ داوری علیه اصولگرایان، او را به چهره محبوب روزنامه‌های اصلاح‌طلب تبدیل کرده بود. منابع آگاه پیشتر از صدور حکم جلب برای داوری خبر داده بودند. بنا به این گزارش، وی تاکنون از حضور در مراجع قضایی خودداری کرده است.
گفتنی است، در چند روز گذشته علاوه بر عبدالرضا داوری، بهمن شریف‌زاده و چند تن دیگر از عناصر نزدیک به جریان انحرافی نیز بازداشت شده بودند.
شایان ذکر است یکی دیگر از تئوریسین‌های جریان انحرافی که در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی به شدت برای تز انگلیسی جدایی حاکمیت تبلیغ می‌نماید کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.