kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۹۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

اذعان بنیاد یهودی به افزایش تمایلات ضد صهیونیستی

براساس اعلام بنیاد یهودی «بریث» که از 50 هزار نفر درباره تمایلات ضد صهیونیستی در 102 کشور جهان نظرسنجی به عمل آورده، تمایلات ضد صهیونیستی رو به افزایش است.

براساس این نظرسنجی آرژانتینی‌ها هنوز تمایلات ضد یهودی خود را حفظ کرده‌اند به طوری که 24 درصد آنان همچنان مخالف یهودیان هستند، که در این بین 19 درصد خانم‌هاو 29 درصد آقایان را شامل می‌شود. این در حالی است که در بین کشورهای آمریکای لاتین آرژانتین از احساسات ضد یهودی کمتری برخوردار است.
در آمریکای لاتین نیز، بیشترین تمایلات ضد یهودی در کلمبیا (41 درصد) و بعد از آن به ترتیب در کشورهای پرو (38)، شیلی (37)، پاراگوئه (35)، اروگوئه(33)، بولیوی و ونزوئلا (30) و بعد از آرژانتین نیز برزیل با 16 درصد در آخرین رده قرار دارد.
بیشترین احساسات ضد یهودی نیز در نوار غزه با 93 درصد و بعد از آن عراق با 92 درصد است.
در بین کشورهای اروپایی نیز فرانسه با 37 درصد و اسپانیا با 29 درصد در صدر قرار دارند.
در سال 2010 نظرسنجی مشابهی در آرژانتین به سفارش انجمن «دایا» انجام شده بود که براساس آن تقریباً 29 درصد آرژانتینی‌ها احساسات ضد یهودی داشتند.
30 درصد نیز گفته بودند که در محله‌هایی که یهودیان اکثریت ساکنان را تشکیل می‌دهند، اقامت نخواهند کرد و 82 درصد نیز گفته بودند مهمترین نکته‌ای که از یهودیان در ذهن دارند این است که انسانهای متبحری در تجارت و مال‌اندوزی هستند.