kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
صفار هرندی:

جمهوری اسلامی ایران هرگز به احدی باج نخواهد داد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران با مسلح شدن به تفکر انقلابی و اسلامی، تمام تهدیدات را از مسیر پیشرفت برمی‌دارد و هرگز به احدی باج نخواهد داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد حسین صفار هرندی پیش از ظهر دیروز در گردهمایی سیاسی که با حضور پاسداران سپاه استان سمنان، تیپ قائم سمنان، پاسداران سرخه و مهدیشهر در حسینیه امام خمینی تیپ 12 قائم (عج) سمنان برگزار شد، اظهار کرد: عده‌ای بر این گمان باطل هستند که اگر در برابر تهدیدات عقب‌نشینی کنیم، تهدیدات و فشارها از سر راه ما برداشته خواهد شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این اندیشه، همان تفکری است که در ابتدای انقلاب برابر تفکر امام خمینی(ره) شکل گرفته بود گفت: این طرز فکر، همان تفکری بود که اوایل جنگ بنی‌صدر می‌گفت باید زمین بدهیم تا زمان بگیریم و به این حرف خود وجهه و صورتی تئوریک می‌داد تا عده‌ای استنباط کنند که حرفش مفهومی عمیق و راهبردی دارد.
صفار هرندی تأکید کرد: باید بدانیم تا زمانی که ایستادگی و مقاومت کنیم، نه تنها امتیاز از دست نمی‌دهیم؛ بلکه امتیاز هم می‌گیریم. وی همچنین با اشاره به اینکه در جهان امروز بمب اتم قدرت نمی‌آورد؛ گفت: امروز آنچه شاخصه اصلی قدرت محسوب می‌شود، ایمان، اندیشه، دانش و فناوری برآمده از دانش است. صفار هرندی افزود: 20 سال گذشته می‌گفتند اگر می‌خواهید با ما مذاکره کنید، باید این شرط‌ها را بپذیرید؛ اما الان بدون هیچگونه پیش شرطی می‌گویند مذاکره کنیم؛ به این دلیل که قدرتمند شده‌ایم.