kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
معاون سازمان محیط زیست اعلام کرد

آغاز فعالیت مدارس سبز از سال تحصیلی جدید

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: «مدارس سبز» با محوریت محیط زیست از ابتدای سال تحصیلی آینده فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

«مهناز مظاهری» در حاشیه نشست دبیران انجمن‌های مردم نهاد زیست محیطی استان ایلام اظهار کرد: 25 مدرسه سبز دولتی و غیردولتی اکنون در شهر تهران فعال است و از مهر سال جاری نیز این مدارس در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
وی افزود: رویکرد این مدارس آشنایی دانش‌آموزان با مسائل و مباحث زیست محیطی و ترویج فرهنگ محیط زیست در میان دانش‌آموزان کشور است که خوشبختانه هم‌افزایی و همکاری بسیار خوبی بین این سازمان و وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این طرح در حال انجام است.
مظاهری خاطرنشان کرد: استفاده از انرژی‌های پاک همچون انرژی‌های خورشیدی و بادی به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی و آشنایی دانش‌آموزان با این منابع از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مدارس سبز است.
وی تصریح کرد: استفاده از رایانه به جای دفترهای کاغذی، تفکیک زباله‌ها، ایجاد کارگروه‌های زیست محیطی از سوی دانش‌آموزان، تغییر در محتوای کتاب‌های درسی، توجه به نوع و فیزیک سازه‌های ساختمانی مدارس و برگزاری آموزش‌های میدانی در محیط و فضاهای طبیعی از جمله برنامه‌های مدارس سبز است. معاون سازمان محیط زیست یادآور شد: این مدارس از مقطع پیش‌دبستانی تا متوسطه دانش آموز می‌پذیرند و برای 56 هزار آموزگار نیز آموزش‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.