kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
سردار خوشنواز مطرح کرد

درخواست برخی کشور‌ها از سپاه انصار برای آموزش حفاظت شخصیت

فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) تاکید کرد : ما این آمادگی را داریم که آموزش‌‌های خود را به همسایگان و کشور‌های دوست ارائه دهیم

سردار محمدجواد خوشنواز فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) در نشستی خبری با اشاره به ۵ خرداد سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر حفاظت از شخصیت‌‌ها توسط سپاه پاسداران و تشکیل سپاه حفاظت انصار المهدی (عج) گفت: در مجموعه ما، ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب، دفاع و حفاظت از شخصیت‌‌ها شده است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که سپاه انصار‌المهدی (عج) امروز در چه سطحی در زمینه آموزشی قرار دارد، افزود: از ابتدای انقلاب هیچ‌گونه وابستگی آموزشی به خارج از کشور نداشتیم و آنچه که بوده، ظرفیت درون، تجارب و تخصص‌‌های داخلی بود و به هیچ مجموعه شرق و غرب وابستگی آموزشی نداشتیم.
فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) تاکید کرد: ما این آمادگی را داریم که آموزش‌‌های خود را به همسایگان و کشور‌های دوست ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب به هیچ یک از اصول و قواعد در هیچ نقطه‌ای پایبند نبوده و نیستند، تصریح کرد: آنها نشان دادند که به هیچ‌یک از اصول انسانی پایبند نیستند و می‌بینید که مردم بیگناه را به خاک و خون می‌کشند.فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) با بیان این مطلب که دشمن شیوه خود را تغییر داده است، افزود: آنها از طریق صحنه‌‌های مجازی کار خود را انجام می‌دهند با این حال ما تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داریم و تجهیزات خود را از دنیا کمتر نمی‌بینیم. به طوری که تجهیزات ما با خلاقیت ساخته شده و دنیا هم از آن بی‌خبر است.وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا از کشور‌های همسایه درخواست‌‌هایی برای آموزش ارائه شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: درخواست‌‌هایی شده و اقدامات عملی داشته‌ایم و ما این آمادگی را داریم تا تجربیات خود را برای کشور‌های دوست و همسایه منتقل کنیم.
سردار خوشنواز با اشاره به اینکه وظیفه سپاه انصارالمهدی (عج) حفاظت از شخصیت‌‌ها و مسئولان است، افزود: ما نگاه به اینکه چه کسی چه نگاه و چه جناحی دارد و با چه جناحی وارد می‌شود، نداریم. محتمل است که رئیس جمهور با یک جناح وارد شود اما ما نگاه او را دنبال نمی‌کنیم. البته سپاه با بصیرت مسائل سیاسی را دنبال می‌کند.وی ادامه داد: از ابتدا تا پایان سال ۹۲، ۹۰ هزار ماموریت اجرا کردیم و روزانه ۲۴۷.۵ ماموریت را محاسبه کردیم. یعنی در یک ساعت ۱۰ ماموریت را پیش‌بینی کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که کار حفاظت، سخت و سنگین است و بنده باید همین‌جا از همه همکارانم تشکر و قدردانی کنم.به گزارش تسنیم، فرمانده حفاظت انصارالمهدی (عج) همچنین سخت‌ترین ماموریت خود را زمان ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خواند و یادآور شد: در آن زمان همه خبرگان را فراخوانده بودند تا جلسه خبرگان برگزار شود و مسئولیت برعهده همکاران ما در این مجموعه بود از این رو من روز ۱۴ خرداد را روز سختی برای خود می‌دانم.