kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
بیمه مرکزی:

شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ مجوز فعالیت ندارد

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه شرکت بیمه‌ آتیه‌سازان حافظ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی ندارد، گفت: در صورت بروز مشکل برای این شرکت، بیمه مرکزی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

رحیم مصدق در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بر اساس قانون تاسیس بیمه مرکزی تمامی شرکت‌های بیمه که در زمینه بیمه‌های بازرگانی فعالیت می‌کنند، باید دارای مجوز از بیمه مرکزی و مراجع مربوطه باشند، اظهار داشت: با وجود تاکیدات مکرر، شرکت آتیه‌سازان حافظ تاکنون مجوزی دریافت نکرده است.
وی در پاسخ به این سوال که این شرکت تاکنون تقاضای اخذ مجوز کرده است، گفت: آتیه‌سازان حافظ دو بار تقاضا کرده و بیمه مرکزی مدارک و شرایط لازم را برای انطباق با قوانین بیمه‌های بازرگانی به آنها اعلام کرد، اما مدیران این شرکت دیگر برای ارائه مدارک مراجعه نکرده‌اند.
مصدق تاکید کرد: این شرکت چارچوب‌های قانونی برای تاسیس شرکت بیمه را طی نکرده است.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا بیمه مرکزی به وزارت آموزش و پرورش نسبت به عدم انعقاد قرارداد با این شرکت تذکر داده بود، گفت: بیمه مرکزی به کرات و در مقاطع مختلف اعلام و تاکید کرده که شرکت آتیه‌سازان حافظ فرایند دریافت مجوز برای فعالیت را طی نکرده است.
عضو هیئت عامل بیمه مرکزی با اشاره به افزایش هزینه‌های درمان بخش دولتی و خصوصی، گفت: شرکت آتیه‌سازان حافظ چون خود را تحت نظارت بیمه مرکزی نمی‌داند، نرخ‌های حق بیمه را به بیمه مرکزی ارائه نکرده است.
مصدق تاکید کرد: با توجه به اینکه گروه بیمه‌شدگان آموزش و پرورش گروه بزرگی هستند و باید خدمات مناسبی به آنها ارائه شود، دغدغه ما این است که شرکت آتیه سازان حافظ از عهده تعهدات برنیاید.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی تاکید کرد: در صورت بروز مشکل برای شرکت آتیه‌سازان، بیمه مرکزی هیچ‌گونه مسئولیتی را برعهده نخواهد داشت زیرا این شرکت مجوز فعالیت ندارد.