kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۶۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰
کاخ سفید:

بهترین راه برای پشتیبانی از گفت ‌وگوها با کره شمالی حفظ کامل تحریم‌هاست

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت بهترین راه برای پشتیبانی از گفت‌وگو‌ها بین آمریکا و کره شمالی آن است که تحریم‌ها علیه این کشور کم‌رنگ نشود! برخی کارشناسان می‌گویند چنین اظهاراتی می‌تواند بر این مذاکرات تاثیر بدی داشته باشد.

«نیکی هیلی» در حاشیه جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درحالی که در کنار «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفته بود، گفت: «کره شمالی و آمریکا گفت‌وگو‌هایی را شروع کرده‌اند و به موازات این اتفاقات، ما و جامعه بین‌المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید از این گفت‌وگو‌ها حمایت کنیم اما  بهترین راه برای پشتیبانی از این گفت‌وگو‌ها آن است که تحریم‌ها کم‌رنگ نشود.»
به گزارش صدا وسیما، هیلی در ادامه تصریح کرد: «آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که شماری از کشور‌ها استثنائاتی برای تحریم‌ها قائل هستند. شماری از کشور‌ها نیز معتقدند تحریم‌ها را برداریم. شماری از کشور‌ها نیز می‌گویند می‌خواهند کار‌های بیشتری انجام بدهند. بنده از موضع پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این باره تقدیر می‌کنم که تاکید کرد تا وقتی کره شمالی به وعده‌های خودش برای عاری شدن از تسلیحات هسته‌ای عمل نکند، نمی‌توان در این زمینه کاری انجام داد و تحریم‌ها را کاهش داد. باید شاهد اقدامات کره شمالی باشیم. تا وقتی این اقدامات صورت نپذیرد، شورای امنیت سازمان ملل متحد باید با شدت تحریم‌ها را حفظ کند همانطور که از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تحریم‌ها را با شدت حفظ کند.»وی افزود: «مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که شماری از دوستان ما تصمیم گرفته‌اند قوانین را دور بزنند. شاهد آن بودیم که تحریم نفتی کره شمالی نقض شده و تصاویری از خدمه شناور‌هایی را داریم که در حال انتقال کشتی به کشتی محموله‌های نفتی هستند. ما به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که باید این روند متوقف شود. ما بر روسیه و چین نیز فشار وارد کردیم تا برای بهبود این اوضاع همراهی کنند و همراه باشند و به ما در مسیر تلاش‌ها برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی کمک کنند.»