kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

طالبان به 40 کیلومتری کابل رسیدند برگزاری نشست امنیتی از سوی رئیس‌جمهور افغانستان

پس از اینکه اعلام شد گروه تروریستی طالبان به 40 کیلومتری کابل رسیده، رئیس‌جمهور افغانستان با مقامات این کشور جلسه امنیتی تشکیل داد. چند روز پیش نیز مسکو اعلام کرده بود، نیمی از کشور افغانستان در تسلط طالبان است!

در یک هفته اخیر رسانه‌های افغانستان گزارش‌هایی را درباره فعالیت طالبان در شهرستان‌های اطراف کابل منتشر کرده‌اند. اخیرا طالبان نیز بارها از پیوستن نیروهای امنیتی افغان به این گروه در شهرستان‌های اطراف کابل خبر داده که نگرانی اعضای پارلمان و مقامات افغان را برانگیخته است. حالا خبر رسیده تروریست‌های طالبان با ادامه پیشروی‌ها خود را به 40 کیلومتری کابل رسانده‌اند.
به گزارش تسنیم، ریاست جمهوری افغانستان به دلیل نگرانی از حضور طالبان در اطراف شهر کابل یک نشست فوری امنیتی را با مقامات افغان و با هدف مقابله با نفوذ این گروه در کابل برگزار کرد. بر اساس این گزارش رئیس‌جمهور افغانستان در این نشست از فرماندهی نیروهای تامین امنیت شهری ارتش خواسته تا برای تأمین امنیت پایتخت اقدام کند. در چند روز گذشته اعضای پارلمان افغانستان نیز حضور طالبان در شهرستان «خاکجبار» را زنگ خطری برای دولت این کشور اعلام کرده بودند.
«ادریس یادگاری» فرمانده پلیس «خاکجبار» در این باره اعلام کرده، طالبان ده‌ها روستا را در 40 کیلومتری شهر کابل در اختیار دارند و در روستای «چکری» برای دو ساعت با نیروهای امنیتی افغان درگیر شدند.
اخیرا «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در افغانستان در مصاحبه با روزنامه «کامرسنت دیلی» اظهار داشت که طالبان در بیشتر ولایت‌های افغانستان حضور دارد و اکنون این گروه نیمی از افغانستان را در کنترل دارد!