kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۷۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸

تصویب قانون نژادپرستانه «یهودی‌سازی» در پارلمان رژیم صهیونیستی

صهیونیست‌ها قانون «کشور قوم یهود» را در پارلمان این رژیم به تصویب رساندند. گروه‌های مقاومت تاکید کردند تصویب این قوانین هیچ ارزشی ندارد و ملت مقاوم فلسطین به زودی‌اشغالگران را از سرزمین خود بیرون خواهند انداخت. تصویب این قانون نژادپرستانه، با اعتراض بسیاری از کشورهای جهان مواجه شده است.


سرویس خارجی-

طبق این قانون، فلسطین ‌اشغالی به عنوان «کشور قوم یهود» معرفی می‌شود، یعنی کشوری که مختص یهودیان است! طبق قانون «کشور قوم یهود» زبان رسمی عبری است و پایتخت رژیم صهیونیستی قدس است، شهرک‌سازی یک ارزش است و...(!)پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) بامداد پنج شنبه قانون «قومیت یهود» را با 62 رأی موافق و 55 رأی مخالف تصویب کرد. پس از تصویب این قانون، نمایندگان عرب کنست، آن را پاره کرده، به سمت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرتاب کردند. این اقدام آنان سبب شد رئیس‌پارلمان دستور دهد آنها را از صحن کنست اخراج کنند.
«کنست» از عصر روز چهارشنبه بررسی قانون «پایه قومیت» را آغاز کرد و این جلسه تا بامداد روز پنج شنبه به طول انجامید و ساعت 3 بامداد با رأی گیری تصویب شد. «آوی دیختر»، پیشنهاد دهنده این قانون نژادپرستانه مدعی شده: «قانون پایه قومیت فرهنگ اقلیت‌ها، تعطیلات آنها و زبان عربی را در نظر نگرفته است. این قانون در سرزمین‌های اشغالی نیز به دلیل خطراتی که برای صهیونیست‌ها دارد، با مخالفت‌های جدی مواجه شده است.
به گزارش تسنیم، پس از تصویب این قانون بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد، پس از 122 سال از انتشار دیدگاه هرتزل، در این قانون مبنای وجودی ما مشخص شد و آن مبنا این است که اسرائیل دولتی قومی برای ملت یهود است. با این ادعا که این دولت قومی به حقوق تمام شهروندانش احترام می‌گذارد. این دولت تنها دولت خاورمیانه(غرب آسیا) است که این گونه عمل می‌کند. در مقابل اما «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌سابق اپوزیسیون دولت نتانیاهو گفت: «تاریخ در مورد این سؤال قضاوت خواهد کرد که این قانون به اسرائیل ضرر رساند یا به آن خدمت کرد.» او افزود: «امیدوارم توازن موجود بین یهودیت و دموکراسی با این قانون ضرر نبیند.»
متن قانون
در بخش‌هایی از متن این قانون نژادپرستانه آمده است: «اسرائیل کشور ملت یهود است و قوم یهود حق طبیعی، فرهنگی، دینی و تاریخی خود را برای تعیین سرنوشت پی می‌گیرد. لذا پی‌گیری حق تعیین سرنوشت در کشور اسرائیل منحصرا متعلق به ملت یهود است.شهر قدس به صورت کامل تنها پایتخت اسرائیل است.حاکمیت، توسعه شهرک سازی یهودی را یک ارزش قومی بر می‌شمارد و برای ترغیب به آن و حمایت از ایجاد و استقرار آن عمل خواهد کرد و هر گونه تغییر در این قانون باید براساس رأی اکثریت مطلق اعضای کنست صورت گیرد.»
پازل پیچیده
قانونی که کنست تصویب کرده همان درخواست متوهمانه به‌رسمیت شناختن «یهودیت دولت عبری» بود که صهیونیست‌ها در طول مذاکرات سازش به‌دنبال آن بودند. این طرح در واقع یکی از ارکان «معامله قرن» ترامپ است. براساس این قانون نمادها، زبان، مناسک و اعیاد و رویکردهای یهودیان امور پایه در فلسطین‌اشغالی محسوب می‌شوند و سایر اقلیت‌ها به‌جز در اعیاد خود باید تابع قوانین یهودی باشند! اما سؤال مهم این است که چرا در مقطع زمانی کنونی این قانون تصویب می‌شود و پاسخ به آن برخی قطعات پازل پیچیده منطقه غرب آسیا و توطئه جناح غربی ، صهیونیستی را مشخص می‌سازد.
تحلیلگران معتقدند، صهیونیست‌ها از اواخر دهه 80 قرن بیستم میلادی تلاش کردند با کشاندن فلسطینی‌ها پای میز مذاکره، سنگینی هزینه‌های مبارزه علیه صهیونیست‌ها را کاهش دهند. فلسطینی‌ها که برای خود، پایان مذاکرات سازش را، آغاز کشور مستقل فلسطین تعریف کرده بودند سال‌ها انتظار می‌کشیدند تا به این هدف دست یابند غافل از آنکه هدف‌گذاری صهیونیست‌ها به‌گونه‌ای بود که پس از خارج کردن اصول و‌ آرمان فلسطینی از دستور کار مذاکرات سازش، یهودیت دولت عبری را به‌عنوان یک پیش‌شرط به فلسطینی‌ها تحمیل کنند! این هدف‌گذاری صهیونیست‌ها پس از ناتمام ماندن مذاکرات سال 2014 به اجرا نزدیک شد و در دوره ترامپ و توطئه انتقال سفارت آمریکا به قدس این نقشه شوم به اجرا رسید. از آن زمان صهیونیست‌ها یهودیت دولت را در دستور کار خود قرار دادند. در واقع قانون پایه «قومیت» همان «یهودیت دولت عبری» است که پس از گذشت یک سال و نیم از دولت ترامپ و پس از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس به‌صورت قانون! در آمده است.
حال با معامله قرن آنها به‌سمت بلعیدن تمام فلسطین تاریخی قدم برداشته‌اند و می‌خواهند با‌اشغال تمام فلسطین، گام اصلی و پایه در به‌دست آوردن نیل تا فرات را
 بردارند.
واکنش ها
 تصویب این پیش‌نویس قانون نژادپرستانه با واکنش و محکومیت شدید در سطح جهان عربی و اسلامی و انتقاد و ابراز نگرانی اتحادیه اروپا روبه رو شده است. «یوسف الحساینه» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفته که قانون دولت یهود سرشار از نژادپرستی و تنفر است. «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس نیز تصویب این قانون را مشروعیت‌بخشی رسمی به نژادپرستی رژیم صهیونیستی و تصمیمی خطرناک برای هدف قرار دادن موجودیت فلسطین و حق تاریخی آن در سرزمین خود و سرقت آشکار منابع و امکانات فلسطین دانست. جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز به این قانون نژادپرستانه واکنش نشان داد و آن را «اعلام جنگ» علیه موجویت فلسطینی‌ها و هویت ملی فلسطین دانست.