kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
در پاسخ به پیام «سید مقاومت»

انصارالله: حمایت سیدحسن نصرالله از ما باعث عزت و افتخار ماست

دفتر سیاسی انصارالله در پاسخ به ابراز محبت سید حسن نصرالله نسبت به نیروهای یمنی، اعلام کرد «به دبیرکل حزب‌الله لبنان قول می‌دهیم پیروز شویم و دشمن را بیرون کنیم.»

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز جمعه گذشته در مورد تجاوز ائتلاف سعودی به بندر الحدیده در غرب یمن گفته بود: «آنچه در ساحل غربی اتفاق افتاد حتی از نظر معیارهای نظامی یک معجزه است. نبرد این منطقه درسی بزرگ بود که باید به دستاوردها در لبنان و فلسطین و غیره اضافه شود، امیدواریم این موضوع به درس عبرتی برای عربستان سعودی و امارات تبدیل شود. ریاض و ابوظبی باید بدانند در برابر ملتی تسلیم‌ناپذیر قرار گرفته‌اند.»
دبیرکل حزب‌الله همچنین ضمن درود فرستادن به نیروهای انقلابی یمن، به برادرانش در این کشور ابراز محبت کرده و گفته بود: «ای کاش می‌توانستم در کنار شما باشم و بجنگم. این را برای روحیه‌بخشی به شما نمی‌گویم. واقعا دوست داشتم در کنار شما باشم.» حالا انصارالله یمن در پاسخ به این اظهارات وعده پیروزی داده است.
به گزارش فارس، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، خطاب به سید حسن نصرالله گفت: «به شما قول می‌‌دهیم که دشمن را از ساحل و از یمن بیرون کنیم و هرگز صلح حقارت‌آمیز را نخواهیم پذیرفت...
سخن و تمجید سید نصرالله مایه افتخار ماست و بر روحیه ما تأثیر مثبت دارد.»
شورای همبستگی قبایل یمن نیز از سخنان اخیر سید حسن نصرالله و اهتمام وی به مسئله یمن تقدیر کرد. این شورا در بیانیه‌ای تاکید کرد اهتمام سید حسن نصرالله به مسئله یمن در چارچوب مسائل سرنوشت‌ساز، مورد افتخار و سبب عزت است. شورای همبستگی قبایل یمن مواضع دبیرکل حزب‌الله یمن در حمایت از ملت یمن را شجاعانه خواند و از آن تمجید کرد.