kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

گزارش تکان‌دهنده ایندیپندنت از شکنجه کودکان پناهجو در ویرجینیا

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از شکنجه روانی و آزار و اذیت جسمی کودکان در یک مرکز نگهداری کودکان مهاجر در ایالت ویرجینیای آمریکا پرده برداشت.



هر روز که می‌گذرد گوشه‌های دیگری از اقدام غیر انسانی و وحشیانه دولت آمریکا در جداکردن والدین پناهجو از فرزندان و انداختن آنها در قفس‌های بزرگ رسانه‌ای می‌شود. به دنبال سیل گسترده انتقادات به این قانون وحشیانه ترامپ سرانجام مجبور به عقب‌نشینی شد و با عقب‌نشینی از سیاست مهاجرتی‌ خود دستوری را برای جلوگیری از جدایی فرزندان مهاجران از خانواده‌هایشان امضاء کرد.
اما دیروز روزنامه انگلیسی ایندیپندنت بخش دیگری از ابعاد غیرانسانی سیاست مهاجرتی دولت آمریکا را بر ملا کرد و در گزارشی از شکنجه روانی و آزار و اذیت جسمی کودکان در یک مرکز نگهداری کودکان مهاجر در ایالت ویرجینیای آمریکا خبر داد.
 بر اساس این گزارش، مهاجران نوجوان در بازداشتگاه ویرجینیا اعلام می‌کنند هدف ضرب و شتم و محدودیت‌های طولانی مدت قرار می‌گیرند از جمله اینکه در برخی موارد، این نوجوانان در سلول‌های بتنی سرد، برهنه رها می‌شوند. این موارد بر اساس شکایتی علیه بازداشتگاه نوجوانان تنظیم شده است که شامل سخنان چندین تن از نوجوانان از آمریکای لاتین می‌شود که طی چند ماه تا چند سال در این مرکز زندانی بوده‌اند.
ایندیپندنت می‌افزاید: «یک مهاجر هندوراسی که در سن 15 سالگی به این بازداشتگاه آورده شده گفته هر زمانی که آنها مرا محدود می‌کردند و بر روی صندلی می‌نشاندند، به دست‌هایم دستبند می‌زدند.
 آنها همواره مرا می‌بستند به گونه‌ای که نمی‌توانستم حرکت کنم. آنها به طور کامل بر من مسلط بودند. آنها همچنین یک کیسه بر روی سرم قرار می‌دادند که چند سوراخ داشت و می‌توانستم از درون آنها ببینم. اما به سبب آن کیسه احساس خفگی می‌کردم». در این شکایت اعلام شده علاوه‌بر خشونت‌های جسمی علیه این نوجوانان به دست کارکنان بازداشتگاه، این نوجوانان سپس در سلول‌هایشان حبس یا اینکه با دستبند به صندلی‌هایشان بسته می‌شدند.
 بازداشتگاه ویرجینیا یکی از سه بازداشتگاه مخصوص نوجوانان در آمریکاست که بر اساس قراردادهای فدرال باید ارائه‌کننده «مکانی امن» برای کودکانی باشد که در محیط‌های دیگر مشکل دارند!