kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
در حمایت از رژیم صهیونیستی

آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل را «فاضلاب» خواند و از آن خارج شد!

آمریکا بعد از ناکامی در خارج کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی از دستور کار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، با اعلام اینکه «این نهاد تبدیل به یک فاضلاب شده» از آن خارج شد.

سیاست وحشیانه و ضد حقوق بشری آمریکا در داخل این کشور و جداکردن صدها کودک پناهجو از والدینشان و انداختن آنها در قفس‌های بزرگ با خروج دولت این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل تکمیل شد، تا ترامپ عملا ثابت کند که هیچ ارزشی ولو در ظاهر به حقوق انسان‌ها قائل نیست.«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا و «نیکی هیلی»، نماینده این کشور در سازمان ملل بامداد چهارشنبه خروج این کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را رسما اعلام کردند.  پمپئو، در شرایطی که کشورش به حمایت از جنایتکاران بین‌المللی و روی کارآوردن دیکتاتورهای مستبد در نقاط مختلف جهان متهم است و به تازگی با زندانی کردن مهاجران  و کودکان در قفس جنجالی تازه آفریده مدعی شد که دولت ترامپ خود را به محافظت از «آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها»  متعهد می‌داند!
وی مدعی شد: «دولت ترامپ متعهد به محافظت از شرافت و آزادی خدادادی تمامی انسان‌ها و ترویج آن است.» پمپئو، اضافه کرد: «باید صادق باشیم. شورای حقوق بشر، مدافعی ضعیف برای حقوق بشر است.» وزیر خارجه آمریکا، بدون‌اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته مدعی شد شورای حقوق بشر، علیه این رژیم جانبدارانه رفتار می‌کند. او گفت: «سوگیری ادامه‌دار و عیان شورای حقوق بشر علیه اسرائیل، غیرقابل کنترل است. این شورا از زمان ایجاد قطعنامه‌های بیشتری در محکومیت اسرائیل صادر کرده تا علیه مجموع کل کشورهای دیگر.» «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در کنفرانس خبری مشترک با پمپئو گفت‌: «برای مدت‌های مدید، شورای حقوق بشر حامی ناقضان حقوق بشر و فاضلابی برای جانبداری‌های سیاسی بوده است.» هیلی گفت: «هنگامی که این شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی‌تواند به تخلف‌های عظیم حقوق بشری در ونزوئلا و ایران بپردازد و از حضور جمهوری کنگو به عنوان عضو جدید استقبال می‌کند، این شورا شایسته نامش نیست. چنین شورایی، به واقع به نهضت حقوق بشر لطمه می‌زند.» نماینده آمریکا در سازمان ملل این شورا را به «تمرکز غیرمتناسب» روی رژیم صهیونیستی و «خصومت‌طلبی بی‌پایان» با این رژیم متهم کرد و از قطعنامه‌هایی نام برد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرده است.
ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی
در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل رژیم صهیونیستی با حمایت از این مسئله در صفحه توئیتر خود نوشت: اسرائیل از تصمیم آمریکا برای خروج از کمیته دورو و دورنگ حقوق بشر استقبال می‌کند.این کمیته به جای رسیدگی به رژیم‌هایی که به صورت پی‌در‌پی به نقض حقوق بشر مشغولند، انرژی خود را صرف اسرائیل، تنها دموکراسی واقعی در خاورمیانه می‌کند.»(!) نماینده دائم رژيم صهيونيستي در سازمان ملل متحد نيز از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استقبال کرد. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اما از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ابراز تأسف کرد.بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز در توییتی نوشت تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از شورای حقوق بشر تاسف بار است. اصلاحات ضروری است با این حال انگلیس در این شورا خواهد ماند زیرا این نهاد برای ملزم کردن کشورها به پاسخگویی ضروری است. گفتنی است شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در سال 2007 با رأی مثبت به بند هفتم مربوط به وضعیت حقوق بشر در اراضی‌اشغالی فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی را به یک موضوع دائمی در دستور کار این شورا تبدیل کرد. آمریکا ماه گذشته تلاش کرده بود با رأی‌گیری بر سر قطعنامه‌ای در مجمع عمومی، این بند را لغو کند.