kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۱۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴
آل‌خلیفه:

اولین کشور حاشیه خلیج‌فارس خواهیم بود که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد

مقام رسمی آل خلیفه تصریح کرد بحرین، نخستین کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس خواهد بود که با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار خواهد کرد، «چرا که ما اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانیم.»(!)

داستان خیانت ارتجاع عرب به آرمان فلسطین هر روز وارد فاز تازه‌ای می‌شود. این روزها برخی شیوخ عرب دیگر هیچ ابایی از این ندارند که علنا علیه فلسطین موضع گرفته و از ویژگی‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی در تریبون‌های رسمی بگویند. چند هفته پس از اینکه بن سلمان، ولیعهد سعودی صراحتا اعلام کرد، با اسرائیل دشمنی ندارند تا بدین ترتیب معامله خائنانه قرن را کلید بزند، خبر رسیده، رژیم آل خلیفه نیز همان مفهوم را با ادبیاتی متفاوت بیان کرده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده، یک مقام دولتی بحرین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «آی24 نیوز» رژیم صهیونیستی گفته: «بحرین به چشم یک دشمن به اسرائیل نمی‌نگرد بنابراین عادی‌سازی روابط بین دو دولت، با اصول بحرین تضادی ندارد.» این مقام بحرینی سپس اضافه کرد: «نزدیک شدن به اسرائیل با اصول اساسی بحرین تناقض ندارد و منامه اولین دولت عربی خواهد بود که با تل‌آویو رابطه دیپلماتیک برقرار می‌کند.»به گزارش فارس، این اظهارات در حالی منتشر می‌شود که قرار است (24 ژوئن 3 تیر) یک هیئت از مقامات رژیم صهیونیستی برای شرکت در همایش کمیته میراث جهانی (یونسکو) به دعوت رسمی بحرین، به منامه پایتخت این کشور سفر کند.این مقام بحرینی گفته علیرغم اجباری که کشور میزبان این نشست برای استقبال و پذیرش مقامات تمامی کشورهای شرکت‌کننده دارد، اما منافع بحرین، مهم‌ترین عامل خوش‌آمدگویی به صهیونیست‌ها خواهد بود. در حالی که بحرین و رژیم صهیونیستی تاکنون بطور رسمی روابط دیپلماتیک نداشتند اما طی ماه‌های اخیر سیگنال‌های ارسال شده از دو طرف، نشان‌دهنده تمایل برای برقراری ارتباط است. ماه گذشته نیز «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در اظهاراتی بی‌سابقه گفته بود که اسرائیل حق دارد از خودش در برابر حملات ایران دفاع کند. وی سپس ادعا کرد که سفارتخانه منتقل‌شده آمریکا به قدس، در پایتخت آتی فلسطین نیست.
حقوق بشر در بحرین
پس از گزارش کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت بحرانی حقوق بشر در کشور کوچک بحرین، معاون وزیر خارجه بحرین ضمن انتقاد از این گزارش خواستار برکناری «زید بن رعد الحسین» شد.به گزارش خبرگزاری مهر «عبدالله فیصل جبر الدوسری» مدعی شد که در دوران بن رعد فعالیت کمیساریای عالی حقوق بشر دچار افت شدیدی شده است. گفتنی است زید بن رعد الحسین در سی و هشتمین نشست حقوق بشر سازمان ملل در ژنو درخصوص اوضاع حقوق بشر در بحرین گفت: بحرین از نظر وضعیت حقوق بشر دوران تاریکی را می‌گذراند،آل خلیفه همچنان به سرکوب جامعه مدنی ادامه داده و قوانین بیشتری را برای بازداشتن مردم از استفاده از حقوق بنیادین خود صادر می‌کند.