kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۱۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

خواندنی از ورزش ایران



* شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها درخصوص پرداخت مابه التفاوت پاداش قهرمانان برخی از فدراسیون‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان درخصوص پاداش قهرمانان به وظایف خود عمل کرده و به هیچ فدراسیونی برای افزایش قیمت سکه‌ها مابه التفاوتی پرداخت نکرده است. وی گفت‌: مراسم تجلیل از قهرمانان روز سه‌شنبه اول خردادماه برگزار شد و براساس آیین‌نامه‌ تجلیل از قهرمانان میزان امتیاز هر فدراسیون بررسی و مشخص شد. در تاریخ 20 و 30 اردیبهشت ماه از سوی وزارت ورزش و جوانان میزان پرداخت جوایز قهرمانان به فدراسیون‌ها اعلام شد. چکی که برای پرداخت پاداش قهرمانان در نظر گرفته شد، بر مبنای محاسبه قیمت روز سکه بود و بر همین اساس تامین اعتبار صورت گرفت. در آن زمان قیمت سکه در بازار آزاد یک میلیون و 900 هزار تومان بود و در بانک مرکزی به قیمت یک میلیون و 850 هزار تومان فروش می‌رفت. به همین میزان مبالغ هر فدراسیون محاسبه و به حساب آنها واریز شد. حال تعدادی از فدراسیون‌ها بعد از مراسم تجلیل، حواله و چک خود را از بانک مرکزی دریافت کردند. ولی متاسفانه برخی از فدراسیون‌ها بنا به دلایلی در دریافت سکه‌های خود تاخیر و تعلل داشتند. وی ادامه‌ داد: برخی از فدراسیون‌ها به دلیل دیر مراجعه کردن برای گرفتن سکه‌های خود به خاطر نوسانات سکه دچار مشکلاتی شدند که در این زمینه وزارت ورزش و جوانان مقصر نیست.
* کشتی‌گیران تیم‌های ملی آزاد و فرنگی صبح امروز (پنجشنبه) و در آستانه روز المپیک با حضور در پارک شهر در میان مردم به عنوان حامیان اصلی خود به تمرین می‌پردازند. آزاد و فرنگی کاران که خود را برای شرکت در بازی‌های آسیایی جاکارتا در مرداد ماه و رقابت‌های جهانی مجارستان در مهرماه آماده می‌کنند، ساعت ۹:۳۰ تا یازده صبح امروز یک جلسه تمرینی مرور فن خود را در پارک شهر تهران و در میان مردم برگزار می‌کنند.کشتی‌گیران که مرحله سوم تمرینات خود را برای حضور در جاکارتا از روز ۲۷ خرداد ماه در خانه کشتی عبدالله موحد آغاز کرده‌اند قصد دارند با حضور در میان مردم به تمرین بپردازند تا حامیان اصلی ورزش ملی کشور در مدت ۹۰ ‌دقیقه علاوه‌بر تماشای تمرین کشتی‌گیران از نزدیک نیز با آنها به گفت‌وگو بپردازند.یبست و سوم ژوئن به مناسبت سالروز تأسیس کمیته بین‌المللی المپیک در ۲۳ ژوئن سال ۱۸۹۴، روز جهانی المپیک است.
* دونده سرعتی کشورمان در مسابقات بین‌المللی فرانسه به مقام پنجم دست یافت. حسن تفتیان که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کند چند ماهی است در فرانسه اردو زده است. این دونده ملی پوش کشورمان شب گذشته در مسابقات بین‌المللی فرانسه شرکت کرد و در نهایت با رکورد 10/15 ثانیه در جایگاه پنجم ایستاد. در این مسابقه «شی ژنیه از چین» با رکورد 9/97 ثانیه در جایگاه نخست ایستاد.تفتیان در حالی رکورد 10/15 را ثبت کرد که در مسابقات دایموند لیگ استکهلم با زمان 10/07 ثانیه اول شده بود.
* هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته از برگزاری هفتمین مرحله از تمرینات تیم ملی در تهران خبر داد و گفت: تیم ملی والیبال نشسته ماه آینده در رقابت‌های جهانی هلند شرکت می‌کند که تمرینات ملی‌پوشان برای حضور در این رقابت‌ها و بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا، در حال برگزاری است. 15 ملی‌پوش به این اردو دعوت شدند که از ۳۱ خرداد ماه وارد آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، محل برگزاری تمرینات، خواهند شد.داود علیپوریان، صادق بیگدلی، محمد خالقی (تهران)، مهدی بابادی (خراسان‌رضوی)، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد، مجید لشکری، امیرحسین کفشدار (مازندران)، میثم علی‌پور (گیلان)، مهرزاد مهروان (البرز)، محمدرضا سبحانی‌نیا (اصفهان)، محمد نعمتی (گلستان)، حسین گلستانی (قم)، عیسی زیراهی (مرکزی) و حسین فرزانه (قزوین)، ۱۵ ملی‌پوش دعوت شده به این مسابقات هستند.هادی رضایی به عنوان سرمربی تیم ملی با همراهی علیرضا معمری و بهمن تاروردی‌زاده، مربیان تیم ملی بر تمرینات این مرحله نظارت دارند و محمد صفری نیز به عنوان فیزیوتراپ در کنار ملی‌پوشان حضور دارد.
* سایت والیبال ایتالیا خبر داد که دریافت‌کننده جوان تیم ملی والیبال ایران در آستانه پیوستن به باشگاه لاتینا ایتالیا قرار دارد. باشگاه لاتینا پیشنهاد قراردادی 2 ساله به مرتضی شریفی داده است و احتمالا تا یکشنبه هفته آینده با وکیل او قرارداد می‌بندد. مرتضی شریفی که 19 سال دارد، سال گذشته در ترکیب تیم نوجوانان ایران به قهرمانی جهان رسید و امسال با نظر ایگور کولاکوویچ به تیم ملی بزرگسالان ایران راه یافت و عملکرد خوبی هم در لیگ ملت‌های والیبال ارائه کرد.