kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۱۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵

کوتاه اقتصادی

* با اجرای طرح سپرده تسهیلات باران، بانک سپه به متقاضیان 50 میلیون تومان تسهیلات می‌دهد. بانک سپه درقالب طرح تسهیلاتی باران تا سقف 50 میلیون تومان به سپرده‌گذاران طرح تسهیلات پرداخت می‌کند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه؛ متقاضیان بهره‌مندی از مزایای طرح باران می‌توانند نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح با حداقل مبلغ 20 میلیون ریال طبق ضوابط بانک اقدام و پس از افتتاح حساب و سپری شدن مدت زمان مشخص شده در طرح متناسب با میانگین مانده حساب خود در دوره سپرده‌گذاری از حق تقدم دریافت تسهیلات تا سقف فردی 500 میلیون ریال در قالب کارت اعتباری مرابحه بهره‌مند شوند. این گزارش می‌افزاید: متقاضیان برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص طرح تسهیلاتی باران می‌توانند به شعب بانک در سراسر کشور مراجعه کنند.
* مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون 3 میلیون و 400 هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده و 50 درصد هزینه بخش اول آن به گندم‌کارانی که تا 20 خرداد گندم خود را تحویل داده‌اند، به صورت نقدی پرداخت شده است. یزدان‌پرست با اشاره به اینکه 50 درصد مابقی بدهی افرادی که گندم ارائه کرده‌اند، پس از ثبت اطلاعاتشان در سامانه پرداخت خواهد شد، گفت: در برخی موارد تنگناهایی برای تامین مالی پرداخت خریدها وجود دارد که دولت و سایر بخش‌های مسئول در حد توان حمایت‌های مناسبی از این بخش داشته‌اند تا پول کشاورزان به موقع پرداخت شود.
* همزمان با هفدهمین سالگرد تاسیس بانک اقتصاد نوین به عنوان نخستین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران و با هدف ترویج سنت پسندیده قرض‌الحسنه، این بانک ششمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز را برگزار می‌کند. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصاد نوین، این بانک در این دوره 17 سکه تمام بهار آزادی به یک نفر، 17 سکه نیم‌بهار آزادی دو نفر، 17 سکه ربع بهار آزادی به 3 نفر، یک ربع سکه بهار آزادی به یک هزار و 117 نفر و میلیارد ریال جوایز نقدی دیگر به سپرده‌گذاران نیک‌اندیش این دوره اعطا می‌کند. براین اساس امتیازدهی به موجودی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز این بانک از ابتدای خردادماه 97 آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت. حداقل موجودی شرکت در قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک اقتصاد نوین 500 هزار ریال است که این بانک به ازای هر 500 هزار ریال در هر روز یک امتیاز برای صاحب حساب منظور می‌شود.
* براساس گزارش مرکز آمار ایران، 7/2 درصد از خانوارهای کشور تک‌والد هستند که 17 درصد خانوارهای تک‌والد، دارای سرپرست مرد و 83 درصد از این خانوارها دارای سرپرست زن هستند.