kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹

تل‌آویو: خسارت بادبادک‌های آتش‌زا از خسارت جنگ ۵۱ روزه هم بیشتر شده است

مقامات صهیونیست می گویند، حجم خسارت وارده به زمین‎های زراعی و مراتع آنها براثر بادبادک‎های آتش‌زای فلسطینیان بیش از خساراتی است که در خلال جنگ 51 روزه درسال 2014 به این رژیم وارد شد.

روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی نوشته، مقامات صندوق ملی رژیم صهیونیستی اذعان دارند، خساراتی که به مراتع در طول جنگ 51 روزه 2014 وارد شده بود بسیار کمتر از خساراتی است که بادبادک‎ها و بالن‎های آتش‌زا به سرزمین‎های زراعی وارد کرده اند. طبق این گزارش 3500 دونم (هر دونم، هزار متر مربع است) زمین کشاورزی در جنگ2014 بر اثر اصابت موشک دچار آتش‌سوزی شد.
قدسنا هم به نقل از فلسطین الیوم در این باره اعلام کرد یکی از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده که راهکار مقابله با کابوس بادبادک‎های آتشین، جنگ است و «اگر ما در خشونت علیه پرتاب‌کنندگان بادبادک‎ها زیاده روی کنیم باعث شروع جنگ جدیدی در غزه می شویم که این امر موجب پناه بردن ساکنان غزه به پناهگاه‎های امن خواهد شد.»گفتنی است گروهی از فلسطینیان با ماسک‌هایی که به صورت دارند چند ماهی است برای لغو محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی اقدام به ساخت بادبادک‌های آتش‌زا می‌کنند. این بادبادک ها یکی از ابزارهای جدید مقاومتی به شمار می رود که فلسطینیان ازآغاز تظاهرات بازگشت در سی ام مارس گذشته(10 فروردین) در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 همواره از آن استفاده کرده‌اند. این امر صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. این بادبادک ها خسارت های سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.
 چند روز پیش نیز یک بادبادک آتش‌زا باعث سرنگونی یک فروند پهپاد متعلق به صهیونیست‌ها در شرق رفح در نوار غزه شد که این امر شادی مردم فلسطین را در پی داشت.
نتانیاهو این بادبادک‌ها را«کابوس واقعی» دانسته و لیبر‌من نیز تهدید کرده با استفاده از جوخه‌های ترور، جلوی این بحران خواهد ایستاد.