kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶

انتقاد از عملکرد عادل فردوسی‌پور(اخبار ادبی و هنری)

کارشناسان و رسانه‌های جریان‌های مختلف، عملکرد عادل فردوسی‌پور به عنوان گزارشگر مسابقه تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل مراکش در جام جهانی را نامطلوب ارزیابی کردند.

آنها معتقدند گزارش فردوسی‌پور در حد مسابقه مهم و حساس تیم ملی فوتبال ایران در مقابل مراکش که به پیروزی تیم کشورمان منجر شد نبود. فردوسی‌پور در لحظه حمله ایران که به گل انجامید برای چند ثانیه‌ای ساکت بود؛ از دست دادن کنترل خود در برخی مواقع و به‌کارگیری الفاظ و ادبیاتی که در شأن یک گزارشگر تلویزیونی نیست، ازجمله انتقاداتی است که به وی وارد می‌شود.
خبرگزاری برنا طی گزارشی تصویری به این نکته ‌اشاره کرد که مسابقه فوتبال 90 دقیقه است و حتی در ثانیه‌های پایانی ممکن است که نتیجه یک مسابقه تغییر کند، اما فردوسی‌پور در همان دقایق ابتدایی مردم را ناامید می‌کرد و می‌گفت که ‌ای کاش بازی در همین لحظات تمام شود تا ایران بازنده نباشد!
محمود گبرلو مجری سابق برنامه هفت نیز در فضای مجازی نوشت: «گزارشگری عادل فردوسی‌پور در شب مسابقه ایران و مراکش فاجعه بود؛ نشان داد او مدیر و مجری لحظات بحران و هیجان نیست... یک ‌بار دیگه فیلم رو ببینید و کلمات فردوسی‌پور رو گوش کنید. اولا که اصلا حواسش نبود و تا چند ثانیه اصلا متوجه نشد که قضیه چیه انگار به تلویزیون نگاه نمی‌کرد و بعد از کلمات بسیار سطحی استفاده کرد... تو استودیو هم عادل اون‌قدر هیجان کاذب داشت که حتی دریغ از دو کلمه کلام درست و حسابی...»
کافه سینما هم گزارش داد: «فردوسی‌پور در همان دقیقه دهم آرزو کرد که ‌ای کاش همین حالا داور سوت پایان را بزند تا به زعم خودش، ایران نبازد‌! فردوسی‌پور بارها نشان داده که از آن دست آدم‌هایی است که از ترس باختن هیچ بازی‌ای را شروع نمی‌کنند و بدتر از آن، در لحظات سخت، دیگران را هم به جای آنکه ترغیب به تلاش و جنگندگی بیشتر کنند، ته دل‌شان را خالی می‌کنند و باورِ بردن را در آنها می‌کشند. این شاید حاصل سال‌ها نفس کشیدن در فضای انحصاری و خارج از رقابت باشد.»
یک تارنمای خبری دیگر هم گزارش فردوسی‌پور را مصنوعی و جملات و کلمات به کار رفته توسط وی را بی‌ربط توصیف کرد.