kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
طی یک روز

بادبادک‌های آتش‌زا 24 منطقه در فلسطین اشغالی را به آتش کشیدند

منابع صهیونیستی از وقوع 24 آتش‌سوزی در روز شنبه و در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در نزدیکی نوار غزه توسط بادبادک‌های آتش‌زای جوانان فلسطینی خبر می‌دهند.

روزنامه عبری‌زبان «معاریو» از وقوع بیش از 24 حادثه آتش‌سوزی در محله‌های مختلف شهرک‌های صهیونیستی خبر داده و نوشته روز شنبه دست کم 24 مورد آتش‌سوزی در مناطق مختلف شهرک‌های اطراف غزه اتفاق افتاده که برخی از آنها منجر به آتش‌سوزی‌های گسترده و خسارت‌های فراوان شده است.
براساس گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های عبری‌‌زبان، آتش‌سوزی در منطقه‌ای در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم، منطقه کیسوفیم و گذرگاه بیت حانون آغاز شد و خیابان‌های این مناطق از جمله خیابان ۲۳۲ در منطقه مسدود شدند. وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ هم در منطقه مفعکیم و نقب غربی گزارش شده است.
ایسنا اما در این‌باره به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم» نوشته، طبق گزارش معاریو، مسئول اطفای حریق در اراضی اشغالی در این خصوص گفته، از زمانی که تظاهرکنندگان فلسطینی از حدود سه هفته قبل شروع به استفاده از بادبادک‌های آتش‌زا کرده‌اند، یگان‌های اطفای حریق بیش از ۴۰۰ مورد آتش‌سوزی را که موجب سوختن ۲۵ هزار دونم (هر دونم ۱۰۰۰ متر مربع) شد، مهار و خاموش کرده‌اند.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای افزایش به پرواز درآمدن بادبادک‌های مذکور را «خطرناک» و نتانیاهو نیز آنها را«کابوس»  نامیده‌اند. برخی منابع فلسطینی و صهیونیستی نیز از زخمی شدن دو جوان فلسطینی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به سمت گروهی که در حال به پرواز درآوردن این بادبادک‌ها بودند، خبر دادند.
 یک سخنگوی نظامی رژیم صهیونیستی در این‌باره گفته: «یک پهپاد اسرائیلی به نزدیکی گروهی از جوانان فلسطینی که در حال آماده کردن و به پرواز درآوردن بالن‌ها و بادبادک‌های آتش‌زا بودند، تیراندازی کرد. پیش از این نیز جنگنده‌های اسرائیلی نیز به محلی که جوانان فلسطینی از آنجا باد‌بادک‌ها را به هوا پرتاب می‌کردند حمله کردند.»
بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی این روزها به کابوس واقعی صهیونیست‌ها تبدیل شده و حتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نتوانست این واقعیت را پنهان کند و اعتراف کرد که این کابوس موجب رنج و سختی آنان شده است.
تحلیلگران معتقدند با اینکه فلسطینی‌ها از حداقل امکانات هم برای دفاع از خود برخوردار نیستند با این وجود صهیونیست‌ها به رغم پیشرفته‌ترین سلاح‌ها از مقابله با دست خالی فلسطینی‌ها درمانده شده‌اند.