kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
الاخبار فاش کرد

نقش پررنگ امارات در تبدیل زمین‌های قدس به شهرک‌های صهیونیستی

یک روزنامه لبنانی طی گزارشی، از توطئه امارات برای خرید خانه‌های اهالی قدس به نفع رژیم صهیونیستی، پرده برداشت.

بعد از افشای نقش امارات در خرید زمین و املاک در شهر قدس ‌ و تحویل آن به رژیم صهیونیستی، روزنامه الاخبار لبنان جزئیات جدیدی از عامل امارات و این پرونده منتشر کرد. این روزنامه طی گزارشی درباره مزدوری امارات برای خرید خانه‌های اهالی قدس به نفع رژیم صهیونیستی، نوشت که امارات در این توطئه خود، باخت بزرگی را متحمل شده است.
به گزارش فارس، این روزنامه افزود، «فادی السلامین»، عامل امارات و کارت سوخته ابوظبی که پس از افشای مسئله، در امر خرید و ثبت املاک قدس دچار زیان هنگفت شده، تلاش کرده که پول خود را از عامل دیگر این پرونده یعنی «محمد دحلان»، از رهبران جدا شده جنبش فتح و ساکن امارات پس بگیرد که این مسئله منجر به رسوایی و افشای این توطئه هماهنگ شده بین امارات و رژیم صهیونیستی شد.
الاخبار نوشت: درست است که تشکیلات خودگردان فلسطین با ایفای نقش دیر هنگام خود در قبال این قضیه از طریق دادستانی کل رام الله، مابقی پولی را که در حساب السلامین در بانک مرکزی فلسطین بود در تاریخ ۳۱ ماه مه ۲۰۱۶ بلوکه کرد و درست است که پس از تقریبا یک سال قرارداد فروش در ۱۲ مه ۲۰۱۷ فسخ و تمام اموال به مالک دیگری واگذار شد و درست است که السلامین آن زمان تلاش کرد به هر نحوی چهره الاخبار را مخدوش کند اما این امر مانع نشد که دحلان، السلامین را مقصر نخواند، نخست برای اینکه مدارک این پرونده منتشر شده و برای شرکت مالک، رسوایی به بار آورده بود و دوم اینکه چاره‌ای جز بازگشت پول مصادره شده نیست و این موضوع را منابع نزدیک به جریان دحلان در گفت وگو با الاخبار بیان داشتند.
السلامین از یک شرکت امنیتی که در مالکیت یک صهیونیست می‌باشد و در امارات فعالیت می‌کند، درخواست غرامت کرد، شرکت‌هایی که موساد آن را مدیریت می‌کنند و همین مسئله منجر به لو رفتن این جریان شده است.
همدستی تشکیلات با صهیونیست‌ها
در پی برگزاری تظاهرات در کرانه باختری برای حمایت از غزه، تشکیلات خودگردان با صدور فرمانی برگزاری این تظاهرات‌ را ممنوع کرد. به موجب فرمان تشکیلات خودگردان، برگزاری تظاهرات یا تحصن در کرانه باختری ممنوع بوده و دلیل آن نیز «اختلال در عبور و مرور شهروندان هنگام عید فطر» اعلام شده است.تشکیلات خودگردان این دستور را در حالی صادر می‌کند که قرار بود روز گذشته تظاهرات اعتراضی در رام‌الله و نابلس انجام شود. کرانه باختری روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به اقدامات صهیونیست‌ها علیه نوار غزه بوده است.
انگلیس شریک جنایات
«مارک کرتیس» تاریخدان انگلیسی و خبرنگار «میدل ایست آی» گفت، لندن در حالی سلاح‌های مدرن را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد که هیچ تضمینی از جانب این رژیم درخصوص عدم استفاده از سلاح‌های انگلیسی در کشتار فلسطینی‌ها در غزه دریافت نکرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از گاردین، کرتیس افزود، سه مسئله مهم در حمایت‌های دولت انگلیس از رژیم اسرائیل وجود دارد که نشان می‌دهد انگلیس در نقض حقوق بشر توسط این رژیم همدست است. اول از همه دولت انگلیس از تل‌آویو تضمینی درباره عدم استفاده از تسلیحات صادر شده‌اش در کشتار فلسطینی‌ها در غزه نگرفته است.
 دومین مشکل که همدستی انگلیس را در جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه ساکنان نوار غزه نشان می‌دهد همکاری نیروی دریایی انگلیس با نیروی دریایی رژیم صهیونیستی است. سوم اینکه انگلیس تجهیزات نظامی و سلاح‌های مختلفی به نیروی دریایی رژیم اسرائیل داده که از سوی این رژیم علیه نوار غزه مورد استفاده قرار گرفته است. این تجهیزات شامل هدایت و ناوبری،‌ کنترل تسلیحات و جنگ‌های الکترونیک می‌شود. اینگونه انگلیس از ماشین جنگی رژیم صهیونیستی حمایت کرده و جلوی گزارش رسانه‌ها درباره این موضوع را می‌گیرد. با این حال، دولت انگلیس اعلام کرده که هیچ توجهی به نقش این کشور در جنایت‌ها علیه مردم نوار غزه ندارد.
کرتیس همچنین نوشت، دولت انگلیس در اقدامی عجیب از اسرائیل تقاضا کرده که خودش درباره کشتارهایی که در غزه انجام داده، تحقیق کند!