kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۴۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴

اخبار دانشگاه


مدیر کل بورس وزارت علوم:
3 هزار نفر مطابق آیین‌نامه ولی بی‌ضابطه بورس شده‌اند!

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: اداره کل بورس، در حال رسیدگی به پرونده دانشجویان بورسیه‌ای است که دوره قبل بدون ضوابط علمی وارد دانشگاه شده بودند.
احمد غلامی گفته است، 3 هزار دانشجوی دکتری در دوره قبل، بدون آزمون بورسیه شده بودند. البته وی بلافاصله اضافه می‌کند که، پذیرش این 3 هزار نفر براساس آیین‌نامه آن دوره ممکن بوده است! پس از روی کار آمدن دولت جدید غربال‌گری پذیرفته شدگان بورسیه دکتری نیز آغاز شد.
سوم شهریور ماه سال گذشته، جعفر توفیقی، سرپرست وقت وزارت علوم طی بخشنامه‌ای، از نهایی شدن پذیرش دانشجویان بورسیه جلوگیری نمود، در حالی که پس از برگزاری آزمون، احکام اولیه بورس این عده صادر و تعهدات مالی آن‌ها هم به وزارت علوم سپرده شده بود با فشار رسانه‌ها و شکایت جمعی از دانشجویان به دیوان عدالت اداری، توفیقی عملاً ناچار به بازپس‌گیری بخشنامه خلاف قانون خود شد.
ماجرای دانشجویان بورسیه وزارت علوم باز هم ادامه دارد! پس از اقدام بی‌سابقه وزارت علوم دولت تدبیر و امید در برگزاری مصاحبه مجدد برای پذیرش پذیرفته شدگان بورس، این بار احمد غلامی با نبش قبر پرونده‌های پذیرفته شدگان بورسیه، مدعی شده است که برخی از آن‌ها بی‌ضابطه جذب دانشگاه‌ها شده‌اند. سنگ‌اندازی‌های متعدد بر مسیر ادامه تحصیل دانشجویان بورسیه آن هم پس از گذشتن دو ترم از تحصیل این عده در مقطع دکتری که در واقع به منزله بازی با زندگی این دانشجویان است در حالی صورت می‌پذیرد که دولت اصلاحات، هزاران نفر از دانشجویان هم سو را تحت عناوینی چون «بورس‌های خانوادگی»، «بورس‌های تشکل‌های خاص» و «بورس‌های کارمندی»، جذب دانشگاه‌های سراسر کشور نمود و با روی کار آمدن دولت نهم، هیچ یک از این مانع‌تراشی‌ها برای ادامه تحصیل دانشجویان بورسیه اصلاحات صورت نپذیرفت.

بیشترین تخلفات دانشگاه آزاد
 مربوط به جاسبی است

عضو هیأت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: بیشترین تخلفات دانشگاه آزاد مربوط به زمان جاسبی است.
رضا صابری همچنین گفته است که جاسبی به دلیل حضور در سفر خارجی، درخواست افزایش مهلت پاسخ به گزارش هیأت تحقیق و تفحص را داشته است و 10 روز به وی مهلت داده‌ایم که آخر این هفته به پایان می‌رسد.

لغو اکران «من روحانی هستم»

به دلیل مخالفت معاونت فرهنگی دانشگاه زابل با اکران مستند دارای مجوز «من روحانی هستم» در دانشگاه، این فیلم در حسینیه انصارالحسین شهر زابل برای دانشجویان اکران شد.
قرار بود این فیلم تنها برای شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه اکران شود که مسئولان دانشگاه باز هم به دلیل «برخی حساسیت‌های» به وجود آمده راجع به این مستند با پخش آن مخالفت کرده‌اند!

سخنرانی و مناظره در دانشگاه

سعید جلیلی که به دعوت تشکل‌های دانشجویی و جمعیت حیات طیبه فارس به شیراز سفر کرده است، امروز چهارشنبه برای دانشجویان شیرازی سخنرانی می‌کند.
خبر دیگر این که محمد نبی حبیبی، دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب منحله اعتماد ملی امروز با موضوع «تحزب، امکان یا امتناع» در دانشگاه فردوسی مشهد مناظره خواهند کرد.

دانشگاه عارف روی کاغذ!

مدیر کل دفتر آموزش‌های غیر دولتی وزارت علوم گفت: دانشگاه مربوط به آقای عارف باید مشخصات فیزیکی لازم را به دفتر آموزش‌های آزاد وزارت علوم معرفی کند.
کارن ابری‌نیا با بیان این مطلب که پس از تأیید فضای فیزیکی، این دانشگاه خواهد توانست درخواست راه‌اندازی رشته را به شورای گسترش آموزش عالی ارائه دهد، افزود: با توجه به این که چندین دانشگاه با نام «خوارزمی» در کشور وجود دارد، نام این دانشگاه هم باید تغییر کند. ابری‌نیا همچنین گفته است که هیأت مؤسس این دانشگاه نیز هنوز زمینه فعالیت خاصی را برای این دانشگاه اعلام نکرده‌اند و مراحل قانونی راه‌اندازی این دانشگاه باید به طور کامل طی شود.